חברת וואלה תקשורת בע"מ, מפעילת אתר "וואלה", תפצה אדם שתצלומו צורף לכתבה על סרבן מילואים, כך קבע לפני שבועות אחדים בית-משפט השלום בנצרת.

לפני כשלוש שנים וחצי פורסמה באתר "וואלה" כתבה תחת הכותרת "צפו: סרבן מטעמי מצפון מסביר את הצד שלו". אף שהכתבה עסקה בסרבן בשם נתן בלנק, לצד כותרת הכתבה פורסם תצלום של אדם אחר, אביב וולמן. בניגוד לבלנק, וולמן אינו סרבן מילואים, ולמעשה המשיך לשרת כחייל לוחם במילואים גם במועד פרסום הכתבה.

בעקבות הפרסום שלח וולמן ל"וואלה" מכתב ובו דרש כי תתקן את הטעות ותתנצל על עוגמת הנפש שנגרמה לו. ב"וואלה" לא טרחו להשיב לו. על כן פנה וולמן, באמצעות עו"ד אסף סלע, בתביעת דיבה נגד האתר ודרש לקבל פיצוי בסך כ-70 אלף שקל.

ב"וואלה" טענו להגנתם, באמצעות עו"ד ניר הראל, כי הכתבה שפורסמה בפורום "היסטוריה" של האתר היתה אמורה לכלול תצלום של בלנק וכי פרסום התצלום של וולמן נעשה בשגגה. עוד ציינו באתר כי מיד עם קבלת המכתב של וולמן הסירו את הפרסום והתצלום. באתר טענו כי לאור פעולות אלו יש לדחות את התביעה.

בדיון שהתקיים בחודש נובמבר האחרון הסמיכו הצדדים את השופטת רים נדאף לתת פסק דין ובו פיצוי בסך שבין 5,000 ל-20 אלף שקל. השופטת נדאף חייבה את האתר לשלם לוולמן 9,000 שקל, לא כולל הוצאות משפט בסך 900 שקל וכן שכר טרחת עו"ד.

43291-02-16