יונה בחגווי הסלע (צילום: קרן פרימן)

(צילום: קרן פרימן)

עיתונאי "הארץ" אמיר אורן ועיתון "מעריב", שניהלו תביעות הדדיות בבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו, הגיעו השבוע להסכם גישור.

אורן תבע את חברת מעריב הוצאת מודיעין בע"מ, את עורך "מעריב" לשעבר אמנון דנקנר, את כתב "מעריב" לשעבר יניב זך ואת הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון בעקבות פרסום ידיעה שלפיה הוא איים על יעלון שיעביר אותו "מהצד של הטובים לצד של הרעים". "מעריב" ודנקנר תבעו את אורן בעקבות ראיון שהעניק לירון לונדון ומוטי קירשנבאום, ובו טען כי יעלון העניק לבעלים של "מעריב" דאז עופר נמרודי "תנאים משופרים" כשפרש מצה"ל וכי "מעריב" העניק לרמטכ"ל לשעבר יעלון "הגנה".

השבוע הודיעו אורן ו"מעריב" לבית-המשפט, באמצעות באי-כוחם עו"ד מיבי מוזר ועו"ד מרב ברוך, כי בעקבות הליך גישור שניהלו אצל עו"ד עמוס גבריאלי, הגיעו להסכם המסיים את המחלוקות ביניהם. הצדדים הסכימו כי "חופש הביטוי והשמירה על עיתונות חופשית, מדווחת, מבקרת וחוקרת, הינו נר לרגלם", וכי "אין ולא היתה למי מהם כל כוונה או רצון בכל אחד מהפרסומים נשוא תובענות אלה לפגוע בצד האחר, בשמו הטוב, במעמדו וביושרו המקצועי, וככל שכל צד מצא עצמו נפגע מהצד האחר שהרי האחרון מצר על כך".

נוסף על כך מבהיר "מעריב" כי מה שדווח בידיעה על אורן, כאילו איים על הרמטכ"ל לשעבר שיעביר אותו "מהצד של הטובים לצד של הרעים", "מתבסס כולו על ציטוט ואמירות שהובאו לידיעת העיתון על-ידי מקור עיתונאי, ולא על כל תחקיר עצמאי ואימות מטעמו. מכאן, של'מעריב' אין כל עמדה לגבי תוכן הדברים, כמו גם לגבי אופן פעולתו של מר אמיר אורן בעניין זה, אשר הינו לכל הדעות מהכתבים הבטחוניים המובילים במדינה". "מעריב" התחייב להסיר מאתרו את הידיעה נשוא התביעה של אורן.

במקביל, בהקשר לטענה כי יעלון היה מעורב בשיפור תנאי פרישתו של נמרודי וכי העיתון העניק הגנה לרמטכ"ל, מבהיר אורן כי "מעולם לא ביקש לדווח על קשר פסול כלשהו או זיקה בלתי ראויה בין הדיונים שנעשו אודות דרגתו ומעמדו של מר עופר נמרודי בצבא לבין כל דיווח עיתונאי אודות הרמטכ"ל לשעבר מר משה יעלון בכלל, ובהקשר של עסקה פסולה בפרט".

עוד מובהר בהסכם הגישור כי התביעה של אורן מול מדינת ישראל (שבאה במקרה זה במקומו של הרמטכ"ל לשעבר יעלון) נותרת בעינה.

ת"א 39740/05

ת"א 32231/06

תקציר הפרקים הקודמים

הרמטכ"ל לשעבר השר משה (בוגי) יעלון  ועיתונאי "הארץ" אמיר אורן (משמאל) (צילומים: ליאור מזרחי ו"העין השביעית")

הרמטכ"ל לשעבר השר משה (בוגי) יעלון ועיתונאי "הארץ" אמיר אורן (משמאל) (צילומים: ליאור מזרחי ו"העין השביעית")

בסך הכל רציתי לעזור / אורן פרסיקו
אמיר אורן ומשה יעלון – המאבק המשפטי נמשך. רות ירון, אלכס פישמן, אמנון אברמוביץ', חנוך מרמרי ודייוויד לנדאו נגררים פנימה. יעלון מאשים ב"סחיטה עיתונאית" וניסיון להשפיע על מינויים. אורן מאשים בהוצאת דיבה

לשון נקמנית / אורן פרסיקו
אמיר אורן מימש את איומו כלפי הרמטכ"ל לשעבר יעלון להעבירו "מהטובים לרעים", טוען אמנון דנקנר בתצהיר שהגיש לבית-המשפט

"על מי איימת היום?" / אורן פרסיקו
עיתונאי "הארץ" אמיר אורן על הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון: "אמר, הפיץ וגרם לפרסום דברי לשון הרע השקריים כי אני הוא העיתונאי שאיים עליו, ואשר פעלתי בשיטות של 'מאפיה'". על "מעריב" ואמנון דנקנר: "כוונה 'לחסל חשבונות' עימי, להזיק לי ולעיתון בו אני כותב"

יחסים פתוחים / אורן פרסיקו
"הידברות ביחס למינוי של קצין זה או אחר בצה"ל לא היתה חריגה במערכת היחסים שניהל הרמטכ"ל לשעבר עימי כעיתונאי", כותב אמיר אורן בתצהיר משפטי ומוסיף כי יעלון "שאל אותי כיצד הייתי מגיב אילו הציע לי להיות דובר צה"ל"

ידוע כאדם רומנטיקן / אורן פרסיקו
"היחסים בינינו לא היו יחסי תן וקח, אלא סיפור אהבה", תיאר העורך הראשי לשעבר של "מעריב", אמנון דנקנר, את יחסיו עם הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון, במסגרת עדותו בתביעת הדיבה נגד עיתונאי "הארץ" אמיר אורן

טרגדיה אנושית / אורן פרסיקו
אמנון דנקנר, לשעבר עורך "מעריב", העיד בבית-המשפט על מערכת יחסיו עם משפחת נמרודי, בעלי העיתון, ועל האופן שבו התערב בסיקור משפטו של עופר נמרודי