הבוקר, בשעה שנציגי ועד העובדים וארגון העיתונאים ייפגשו עם העורך הראשי של "מעריב" שלמה בן-צבי, עתידה להתקיים מחוץ לבית "מעריב" הפגנת תמיכה בהנהלת העיתון.

הפגישה בין העובדים להנהלה אמורה להיות טעונה במיוחד, בשל הפרסומים כי החברה של בן-צבי מתכוונת לבצע התייעלות דרמטית בפעילותה וכי קרובי משפחתו של בן-צבי החליטו להפסיק להזרים כספים ל"מעריב". כתוצאה מההתפתחויות הללו חוששים העובדים מפיטורים המוניים ואף סגירה בפועל של העיתון. בפגישה שתתקיים הבוקר צפוי בן-צבי לדרוש מנציגי ועד העובדים להסכים לתוכנית הקיצוצים הנרחבת.

עובדי "מעריב" מפגינים נגד ההנהלה הקודמת, 15.10.12 (צילום: רוני שיצר)

עובדי "מעריב" מפגינים נגד ההנהלה הקודמת, 15.10.12 (צילום: רוני שיצר)

בעוד שמאבקים קודמים של ועד העיתונאים ב"מעריב" לוו בהפגנות מטעם ארגון העיתונאים ונגד ההנהלה, הפעם עתידה להיערך הפגנה למען ההנהלה והקיצוצים. לפני כניסת השבת קיבלו עובדי "מעריב" מייל ממוריה שלום, לשעבר רכזת הכתבים ב"מקור ראשון" (אף הוא בבעלות בן-צבי) וכיום מנהלת אתר nrgמעריב (תיקון, 7.7: שלום אינה מנהלת האתר, אלא מנהלת פרויקטים בעיתון ואחראית תוכן באתר), המזמין אותם להשתתף בהפגנה שתיערך בזמן הפגישה, מחוץ לבית "מעריב".

"לאור המצב הקיים ומלחמת ההישרדות בה אנו נמצאים, מתארגנת הפגנת תמיכה בהנהלה", נכתב במייל. "ביום ראשון בשעה 9:00 בבית מעריב, מתקיימת פגישה חשובה בין וועד העובדים להנהלה. אנו נתאסף בלובי ונעביר את המסר שכל רצוננו הוא בהמשך קיומו של העיתון, על מנת לשמר את מקור פרנסתנו. בואו לתמוך במאבק שלנו, להמשך קיומינו!!". במקביל למייל קיבלו עובדי העיתון גם אס.אם.אס בזו הלשון: "יש הפגנת תמיכה בתהליכי ההבראה בעיתון יום ראשון 8:30 בית מעריב. 300 אנשים רוצים להמשיך לעבוד!!".

בתשובה לפניית "העין השביעית" אישרה שלום כי אכן העבירה את ההודעה, אולם אמרה כי לא היא כתבה אותה או יזמה את ההפגנה. שלום טענה כי לא קיבלה את נוסח ההזמנה להפגנה מנציגי ההנהלה, אלא מעובדים בעיתון, אולם סירבה לפרט מי בדיוק שלח לה את ההודעה ויזם את הפגנת התמיכה בהנהלה.

את תגובת הנהלת "מעריב" לא ניתן היה להשיג.