בחדשות ערוץ 10 שוב ערכו סקר דעת קהל בקרב יהודים בלבד ודיווחו על ממצאיו כאילו הם מייצגים את עמדת הציבור הישראלי כולו.

בתוכנית "המגזין" בהנחיית אושרת קוטלר, ששודרה אמש בערוץ 10, נכלל דיווח על סקר דעת קהל שנערך עבור התוכנית על ידי פאנל פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון ובפיקוח פרופסור קמיל פוקס. בתחתית השקופית שהביאה את ממצאי הסקר הובהר בגופן קטן ודהוי כי נערך בקרב 509 נשאלים - מהאוכלוסייה היהודית בלבד.

הסקר עסק בשאלת הפעלת עינויים על-ידי שירות הביטחון הכללי במסגרת חקירת חשודים בפעולות טרור, וכלל שלוש שאלות: האחת נגעה לאפשרות שהשב"כ אכן מענה נחקרים, השנייה עסקה במידת הלגיטימיות של חקירה באמצעות עינויים והשלישית הוקדשה להבדלה בין תמיכה בעינויים בחקירת פלסטינים לבין תמיכה בעינויים בחקירת פלסטינים ויהודים. על אף שהסקר כלל מדגם של יהודים בלבד, קוטלר דיווחה על ממצאיו, פעם אחר פעם, כאילו הם מייצגים את עמדות "הציבור" או "הציבור בישראל".

"המגזין", ערוץ 10, 26.12.15

"המגזין", ערוץ 10, 26.12.15

אין זו הפעם הראשונה שב"חדשות 10" עורכים סקר בקרב יהודים בלבד אך מדווחים עליו כאילו ממצאיו מייצגים את הציבור הישראלי כולו. למעשה, לפני ימים אחדים, בעקבות פניית "העין השביעית" בעניין דיווח דומה על סקר דעת קהל ליהודים בלבד ששודר במהדורה המרכזית של הערוץ, נמסר מחדשות ערוץ 10: "אכן נפלה טעות בעניין זה, נתקן אותה כדי שלא תשנה להבא".

הפעם נמסר מחדשות ערוץ 10, בשמו של ​עורך "המגזין" ניר נוימן, כך: "אכן היה מקום לכלול גם נשאלים ערבים בסקר העוסק בסוגיית העינויים. עם זאת, על הגרפיקה שהופיעה על המסך ובה תוצאות הסקר, צוין באופן בולט כי מדובר בסקר שנערך בקרב האוכלוסייה היהודית בלבד".