כשנה לאחר ההשקה המחודשת של אתר "העין השביעית" (נוסד: מרץ 2008), נוספו לו כמה תכונות חדשות ובראשן גרסה מותאמת למכשירים ניידים. עד כה היה ניתן לגלוש לאתר "העין השביעית" דרך מכשיר נייד רק בגרסה הוובית הרגילה, וחוויית הגלישה היתה לא אופטימלית (ולעתים מתסכלת ממש). כעת ניתן לגלוש באתר "העין השביעית" מהמכשיר הנייד בנוחות וביעילות.

"העין השביעית", גרסת הסלולר

"העין השביעית", בגרסה ניידת

בשל האמונה ברשת הפתוחה והעדפתה על פני עולם האפקליציות, בחרנו בפיתוח של גרסה מותאמת של האתר ולא בפיתוח אפליקציה. הגרסה המותאמת שומרת על הוויזואליות של האתר הרגיל ועל הבולטות של הטקסט, וזאת על-ידי צמצום אופן ההצגה של התוכן מחמישה או שלושה טורים לטור אחד בלבד. התוכן ועזרי הניווט המוצגים באתר הרגיל בפרישה גלויה זמינים באתר המותאם מתוך רשימות נגללות בכל מסך ומסך.

לצד האתר המותאם לגלישה במכשירים ניידים התחדשנו גם בגרסה מלאה של סביבת העריכה סלמנדרה, מוצר של חברת RGB, שפיתחה ויצרה את אתר "העין השביעית" המחודש. חברת RGB (גריג דוידוביץ', בירנית גורן ורונן מזרחי) מתמחה בפיתוח, עיצוב ובניית אתרי אינטרנט עבור עיתונים וארגוני תקשורת. סלמנדרה תאפשר לנו לשפר את חוויית הגלישה בדף הבית שלנו – ה"שער" של העיתון המקוון שהוא "העין השביעית" – ולעשותו גמיש ועשיר יותר.

דוגמה לכמה מהשכלולים החדשים בדף הבית תינתן בימים הקרובים, עם פרסום שני פרויקטים תחקיריים שיעסקו במכונת הפרסום הסמוי של קבוצת "ידיעות אחרונות" ובאופן שבו "ישראל היום" באמת מוטט את תעשיית העיתונות בישראל.

כמו כל שינוי טכנולוגי, גם זה מועד לתקלות. ככל שיהיו כאלו בימים הקרובים, גדולות או קטנות – עם הגולשים הסליחה.

**

"העין השביעית", הגרסה הניידת, דפים נוספים

**