באתר "סרוגים" דיווחו על תוצאות סקר דעת קהל שבוצע עבור חדשות 13 באופן מטעה, כך שניתן היה להבין כי הציבור מאשים בראש ובראשונה את הרמטכ"ל הרצי הלוי במחדל ה-7.10 כשבפועל האשם בעיני הציבור הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי סקר חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס, 44% מהציבור חושבים שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא האחראי במידה הרבה ביותר למחדל ה-7.10. 33% מהמשתתפים בסקר השיבו כי הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירי צה"ל נושאים באחריות הרבה ביותר למחדל ואילו 5% בלבד השיבו כי שר הביטחון יואב גלנט נושא באחריות המרבית.

ב"סרוגים" דיווחו על כך תחת הכותרת הקליק-בייטית "סקר: הציבור קבע – זה האיש שאשם במחדל 7 באוקטובר". גם כותרת המשנה לא סיפקה מידע באשר לזהות האשמים בעיני הציבור, אולם מתחתיה פורסם תצלום שבמרכזו דווקא הרמטכ"ל הלוי, כך שהגולשים באתר עלולים לטעות ולהגיע למסקנה כי הוא זה שהציבור קבע שאשם במחדל.

אתר "סרוגים", 5.11.2023 (צילום מסך)

אתר "סרוגים", 5.11.2023 (צילום מסך)

אמנם בתצלום שבחרו ב"סרוגים" נראה גם נתניהו, אולם רק מי שיקרא את הידיעה ויגיע עד לפיסקה השלישית ילמד כי הציבור רואה בו את האחראי העיקרי למחדל. כל מי שיסתפק בכותרת, כותרת המשנה והתצלום, כלומר רוב הגולשים, יבינו כי הציבור מאשים בראש ובראשונה את הרמטכ"ל.

מ"סרוגים" לא נמסרה תגובה.

עדכון, 5.11: לאחר פניית "העין השביעית" הוחלף התצלום בידיעה של "סרוגים" לכזה שבו נתניהו נראה במרכז ומצדדיו הלוי וגלנט.