דובר צה"ל אינו מוסר האם יאפשר לעיתונאים ישראליים או זרים להתלוות לכוחות הלוחמים, ככל שתהיה פעולה קרקעית בתחומי רצועת עזה או ככל שתתפתח חזית נוספת בצפון. תשובה לשאילתא בנושא נותרה ללא מענה רשמי מצד דובר צה"ל.

עם זאת נודע כי בשלב זה אין בכוונת הדובר לשקף את המדיניות שתונהג בקשר לחיילים המלווים את הכוחות או נטמעים בהם, משום שטרם התבצעה כניסה קרקעית משמעותית לעזה או לשטחי לבנון. יצויין כי כיום, בתוך שטחי מדינת ישראל קיים ליווי וסיקור עיתונאי של הכוחות הפועלים בשטח ישראל ומעבר לגדר, וחלק מכוחות אלו ובעלי תפקידים בהם, מתראיינים ביוזמת דובר צה"ל לכלי תקשורת שונים.

השר לשעבר נחמן שי, שכיהן בעבר כדובר צה"ל וקודם לכן היה כתבי צבאי, אומר ל"עין השביעית" כי "במלחמת לבנון הראשונה נכנסה התקשורת פנימה עם הכוחות, תחילה בצורה מסודרת ואחר כך כבר התפרצה. בלבנון השניה, גם כן הצטרפו. במלחמת כיפור בהחלט ובהחלט".

שי מוסיף כי "אני סבור שיאפשרו לתקשורת להצטרף גם הפעם, זה יהיה מסובך וגם מסוכן, אבל אי אפשר יהיה למנוע זאת משתי סיבות: ייצאו מהשטח חומרים של החמאס ולחילופין של החיילים. עמדתי: אם אתה רוצה שליטה מסוימת על המידע, עדיף לתת לתקשורת נגישות לשטח".