ישראל בכר הוא יועץ אסטרטגי מוכר שעבד עם הבכירים ביותר במערכת הפוליטית: נתניהו, גנץ ודרעי. אבל פרט לקשריו הפוליטיים, לבכר יש עוד רשימה ענפה של אינטרסים: החברה שלו העניקה ייעוץ אסטרטגי, שיווקי ותקשורתי לרשימה ארוכה של חברות פרטיות ומפלגות. לאחרונה מונה בכר לקונסול ישראל בלוס אנג'לס, ונדרש לחתום על הסכם ניגוד עניינים. כששבי גטניו חיפש את הנספחים הכוללים את שמות לקוחות העבר שלו, הוא גילה שהם לא צורפו. אנחנו נמשיך לעקוב עד שנחשוף את הרשימה המלאה.

השבוע חשפנו כי המכון הגיאולוגי שפועל תחת משרד האנרגיה, מקיים קשרים מסחריים עם חברות ותאגידים שחלקם מפוקחים על ידי המשרד עצמו. הסכומים ששולמו עבור מחקרי המכון לא מופיעים באתר המכון, לא ניתן ללמוד על אופי קשריו בזמן אמת ואין כל גילוי נאות התחקיר של יעל געתון העלה כי שיאנית התשלום היא חברת כיל שהעבירה מאות אלפי שקלים למכון.

מתכננים לצאת להפגין בקרוב? יכול להיות שתצולמו והתיעוד יישאר בידי המשטרה למשך זמן. בשבוע הבא יעלה להצבעה החוק שעשוי להכניס לארסנל הכלים של המשטרה אמצעי אפקטיבי למעקב ולניטור של אזרחים. החוק יגדיר מנעד רחב של עבירות שבגינן המשטרה מורשית להציב ולהפעיל את מערכות הצילום.

ניפגש בחיפה? העיתונות העצמאית מגיעה למרתון דיבורים אופטימי: איך תשפיע המהפכה המשפטית על החיים בעיר מעורבת, על זכויות נשים, אקלים וסביבה, כלכלה, ביטחון אישי וכל השאר.