לפני כחודשיים, מכלית הנפט KITSOS נעלמה מהמפה. היא כיבתה את מערכת המיקום שלה מול חופי שארם א-שייח' שבסיני, כשהמכל שלה ריק מנפט. התחקיר של דרור גורני מגלה דפוס אצל מכליות הנפט שמגיעות לנמל באילת: ספינות הענק מכבות את משדרי המיקום שלהן תוך שהן חומקות מאמנה בינלאומית עליה ישראל חתומה, ומפליגות אל ומחוץ לנמל קצא"א מבלי שניתן לעקוב אחריהן.

השבוע פרסמנו את מדד הלוביסטים המתעדכן שלנו, שבו אנחנו עוקבים אחר פעילות הלובינג בכנסת, הלקוחות הבולטים והתנודות בחודשים האחרונים. הנתונים שאסף שבי גטניו הצביעו על שיא של לקוחות בקרב משרדי הלובינג, שמעיד על כך שיותר ויותר גורמים במשק סבורים ששכירת שירותי שדלנות תגדיל את הסיכויים כי האינטרסים שלהם יקודמו על-ידי מקבלי ההחלטות בכנסת.

גם זה קרה השבוע: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הודה לאחר הפרסום ב"שקוף" שטעה בכך שנעדר לצד בכירים בסיעתו מההצבעה על חוק טבריה הפרסונלי, שנועד לסייע לממונה מטעם דרעי. החוק אושר סופית כשחברים נוספים ב"יש עתיד" נעדרו מההצבעה, חלק מ-24 ח"כים מהאופוזיציה שלא הופיעו. על פי מדד הפרלמטר, לפיד נמצא בתחתית דירוג הנוכחות בהצבעות.

ועכשיו, הגיע הזמן להיפגש שוב פנים אל פנים, הפעם בחיפה. "שקוף", "העין השביעית, ו"המקום הכי חם בגיהנום" מגיעים לחיפה למרתון אופטימי: איך תשפיע המהפכה המשפטית על החיים בעיר מעורבת, על זכויות נשים, אקלים וסביבה, כלכלה, ביטחון אישי וכל השאר. עוד פרטים - בהמשך ההודעה. להרשמה לחצו כאן.