השבוע נרשם הישג לציבור מול המונופולים הודות למאבק "שקוף" ולובי 99, כשבנוסח הסופי של רשות הרגולציה הוחלט כי נציגיה יחויבו לדווח על פגישות עם גורמים ריכוזיים. עם זאת, יעל געתון מזכירה בכתבתה כי בניגוד לטיוטה שהוצגה, תמצית הדיון לא תפורסם לאף פגישה. בנוסף, הנוהל הסופי מותיר פתח למכוני מחקר, דוגמת קהלת, להיפגש עם נציגי הרשות ללא צורך לדווח על כך.

המשכו לעקוב אחרי הצעת החוק הפרסונלית שמקדמת הקואליציה, ושמטרתה לסדר מועמדות לראש הוועדה הקרואה בטבריה. למרות ביקורת שנשמעה גם בקרב חברי ליכוד, ההצעה עברה בקריאה טרומית ותשוב לדיון בוועדה. אנחנו נמשיך ונעקוב אחרי ההצעה ואחר התפתחויות נוספות הנוגעות לבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בסוף אוקטובר.

דרור גורני חשף תיעוד מכלית נפט בנמל קצא"א באילת, ובעזרת מעקב "שקוף" עלה חשד לניסיון הסתרה של אותה מכלית. זו מכלית הנפט השישית שנכנסת לנמל אילת מתחילת השנה, עד כה קצא"א ייצאה ממנו כ-1.6 טון נפט, כשבקצב הנוכחי החברה עלולה לחרוג מהכמות שאושרה לה על ידי המשרד להגנת הסביבה.

חלקו השני של מדד הפרלמטר של שקוף חושף ביצועים נמוכים במיוחד של יושבי ראש המפלגות בכל הנוגע לפעילות ונוכחות בכנסת. בניגוד ליושבי הראש בקואליציה, שחלקם בעלי תפקיד ממשלתי - השאלות כלפי האופוזיציונרים נוקבות אף יותר. בנוסף, הראינו שרק כמחצית מהח"כים עשו שימוש בכלי חשוב ויעיל ביותר לפיקוח על השלטון.

וגם, האם הפתרון לבזבוז המזון נמצא במקרר שברחוב?