השבוע הגיע אל קיצו המושב הראשון של הכנסת ה-25. הכנסת סערה וגעשה על רקע קידום חוקי המהפכה המשפטית שהושהתה לבסוף, אך הדיונים בחוקים גזלו זמן רב שהושקע בהם, על פני אפשרות לדון בנושאים בוערים יותר על סדר יומם של אזרחי ישראל. שבי גטניו בדק את כמות הדיונים ואת משך השעות ומסיכום החקיקה עד כה עולה שמרבית השעות הוקדשו לצרכים פוליטים ופרסונליים. 65% מהזמן שהוקדש בדיוני הוועדות לחוקים שעברו בקריאה שלישית יוחדו לחוקים שנבעו מ"צורך פוליטי", ורק כשליש מהזמן הוקדש ל-24 חוקים שעברו ועסקו בענייני ביטחון, כלכלה, ביטחון פנים ודת.

בבית הנשיא ממשיכות הפגישות בניסיונות להגיע לפשרה בין הקואליציה לאופוזיציה בנושא חוקי המהפכה המשפטית. ח"כ קארין אלהרר המשתתפת בדיונים בבית הנשיא סיפרה לנו כי "המו"מ מתנהל באווירה טובה, זה לא כמו בוועדת חוקה". לשאלת "שקוף" האם ידרשו את חיזוק הכנסת, נושא שנעדר מהשיח אך קריטי לאיזון בין הרשויות, השיבה: "הכול על השולחן".

בתוך הרעש שסוער מסביב, אנחנו ממשיכים להיות עם עין פקוחה על מוקדי הזיהום. השבוע חשפה יעל געתון שבזמן שמפעל "נשר" כבר נמצא בהליכי אכיפה קודמים מול המדינה, ונקנס בשישה מיליון שקל - התקלות ממשיכות הרחק מעיני הציבור. רק לאחר פניה למשרד, החלו לבדוק את הנושא. בנוסף, לאחר חשיפת "שקוף" כי בעירייה קיבלו מידע מדאיג על תמונת הזיהום במוסדות החינוך, העירייה תציב ניידת ניטור אוויר במתחם בתי הספר "שורשים" ו"השכונתי שפירא".