השבוע פרסמנו תחקיר מעמיק של דרור גורני, עליו עבדנו עם צוות מומחים שבועות ארוכים. גילינו כיצד ישראל ממשיכה לייבא נפט מרוסיה, חרף הסנקציות שמטילים האיחוד האירופי וארה"ב לאור הפלישה לאוקראינה. חלק מהאוניות, כך גילינו, מנסות להסתיר את מיקומן. קראו כאן.

בזמן שהקואליציה דוהרת קדימה עם החקיקה, לכדנו כמה קטעים חשובים מהכנסת. עלתה השאלה: האם עורך או עורכת דין מהמגזר הפרטי, מזוהים פוליטית, יכולים להתמנות תוך כמה חודשים לנשיאות בית המשפט העליון? התשובה היא כן. אפרת אביבי ממשיכה לסקר באדיקות את ועדת החוקה, בה הסביר היועץ המשפטי כיצד השינויים בוועדה לבחירת שופטים מבטלים בפועל את שיטת הסניוריטי.

במקביל, ינון מגל הודה השבוע ברדיו בפשטות כי "חוק המתנות", מטעם הליכוד, צפוי להכניס לנתניהו מיידית ארבעה מיליון שקלים. מעבר לנתניהו - החוק המסוכן צפוי להכשיר שחיתות ושוחד בכל מקום בו יש סמכות שלטונית. גם ברשויות המקומיות.

בדיוני ועדת הכנסת שמענו כיצד נציג מבקר המדינה חשף את תרגיל ההטעיה של החוק: המבקר יפרסם באתר את התרומות, אפילו שלא בדק אותן ולא אישר את קבלתן. ואנחנו הציבור, עלולים לראות בזה חותמת כשרות.

השבוע היינו גם בשטח וליווינו את המחאה. יעל געתון הגיעה להפגנה שקטה ושלווה בתל אביב, שהפכה תוך זמן קצר לאירוע אלים וקשה. היא תיעדה את האירועים וניסתה לתהות: מה התרחש בליבו של הנהג התוקף, בן גילם של רוב המוחים, שהביא אותו לתקוף אותם בחומר רעיל? ומה כולנו יכולים ללמוד ממורה אחד, שקם להגן בגופו על חבריו המפגינים?

וגם, האם צה"ל יגביל את טיקטוק? עוד ועוד ממשלות ברחבי העולם אוסרות על עובדיהן להשתמש ברשת החברתית מחשש לריגול ומעקב סיניים. גם ב-BBC הגבילו את העיתונאים כדי למנוע מעקב - בתאגיד השידור השיבו לנו כי הנושא בבדיקה.