רשת 13 תפצה אדם בעשרות אלפי שקלים אחרי שהשתמשה בתצלום שלו ללא רשות וללא מתן קרדיט, כך פסק לאחרונה בית-משפט לתביעות קטנות. הפיצוי ניתן לאחר שרשת 13 נמנעה מלהגיש כתב הגנה ואף לא התייצבה לדיון בתביעה, ואפשר שיבוטל כדי שבית-המשפט יוכל לדון בתיק לגופו.

בסוף שנת 2021 תיעד מאיר לנדאו מצבה בבית העלמין ירקון שעליה נכתב: "נרצחה על ידי בית החולים בלינסון במחלקת הקורונה". התמונה הגיעה בין היתר לאתר חדשות 13, שדיווח על כך בליווי התצלום של לנדאו. לתצלום של לנדאו באתר חדשות 13 לא נלווה קרדיט ואף לא הערה בדבר חוסר ידיעה על בעל זכויות היוצרים.

לנדאו פנה באמצעות עורך-דינו לחברה, אך מעבר להודעה כללית כי פנייתו "הועברה לגורמים הרלוונטיים" לא נענה. משום כך הגיש לנדאו תביעה לבית-המשפט לתביעות קטנות בפתח-תקווה ודרש פיצוי בסך 34,600 שקלים.

ברשת 13 לא הגישו כתב הגנה ואתמול אף לא התייצבה החברה לדיון בפני השופט נועם רף, שחייב אותה במלוא סכום התביעה והעניק לה 30 יום להגיש בקשה לביטול פסק-הדין.

עדכון, 30.10.22: לאחר מתן פסק-הדין הגישה רשת בקשה לביטולו ובמקביל באה בדברים עם לנדאו והגיעה עמו להסכמות, כך הודיע התובע לביהמ"ש. בין היתר הוסכם כי פסק הדין יבוטל והתביעה תידחה ללא צו להוצאות.

34107-05-22