ברשת 13 וחדשות 13 ממשיכים להפגין זלזול בחברה הערבית. בניגוד לכל יתר תוכניות החדשות והאקטואליה המשודרות בערוץ, הן אלה שמופקות בידי חברת החדשות והן אלה שמופקות בידי חברה חיצונית, המהדורה השבועית של החדשות בשפה הערבית אינה מופיעה באתר רשת 13, באתר חדשות 13 או באפליקציות של הערוץ ושל חברת החדשות שלו.

עד לפני כמה חודשים עוד היה באתר רשת עמוד שריכז את כל מהדורות "אל אח'באר פי רשת" ("החדשות ברשת"), תוכנית אקטואליה שבועית בהגשת אייל חדיד, המסכמת מדי יום שישי את אירועי השבוע בישראל. אולם כעת, מי שיגלוש לעמוד יועבר אוטומטית לדף הבית של רשת.

התוכנית בשפה הערבית משודרת ברשת בהתאם לכללי הרשות השנייה, שהעניקה לחברה את רישיון השידור, ואמורה להקפיד על כך שהערוצים המסחריים שתחת פיקוחה יספקו מידע אמין ומדויק לכלל הציבור. ברישיון מובהר כי על בעל הערוץ לשדר בהתאם לאמור בחוק הרשות השנייה, כללי המועצה והנחיותיה. בחוק הרשות השנייה וכן בכלליה, מחויבים הערוצים לשדר גם בשפה הערבית.

אייל חדיד מגיש את "אל אח'באר פי רשת" ("החדשות ברשת"), 3.4.2020 (צילום מסך)

אייל חדיד מגיש את "אל אח'באר פי רשת" ("החדשות ברשת"), 3.4.2020 (צילום מסך)

בתחילת השנה שעברה, על רקע התפרצות מגיפת הקורונה, ביטלה רשת כליל את שידור התוכנית, אולם לאחר מחאה ציבורית היא שבה ללוח השידורים.

עם זאת, כעת מתברר כי מנכ"ל רשת אבי בן-טל ומנכ"ל חדשות 13 אבירם אלעד מדקדקים במיוחד בלשון החוק, שאינו מחייב את החברה להקדיש לשידורים בערבית מקום גם בפלטפורמות הדיגיטליות של הערוץ.

בערוץ ובחברת החדשות מסתפקים במינימום שמחייב אותם החוק, ואינם טורחים להציע למי שהחמיץ את שידור מהדורת החדשות היחידה שלהם בשפה הערבית, בשעת צהריים של יום שישי, הזדמנות לצפות בה בשעה מאוחרת יותר באמצעות האתר או האפליקציה.

דוברת חדשות 13 שרון בן-דוד מסרה בתגובה: "המחויבות החוקית של החברה היא שידור חדשות בערבית על המסך ואנו מזמינים את דוברי השפה לצפות במהדורה בימי שישי בצהריים".