ידיעה שפורסמה ב"ישראל היום" מופצת בקרב מתנגדי חיסוני הקורונה כעדות לסכנות החיסון. ביום ראשון (4.7) פרסם ערן בר-טל, העורך הכלכלי של "ישראל היום", ידיעה הנושאת את הכותרת "בהשקעה של מיליארדים: רוסיה מפתחת שבב שליטה במוח". הידיעה התבססה על דיווח שפורסם לפני שבועות אחדים באתר החדשות הרוסי "קומרסנט".

לפי הדיווח באתר הרוסי, הקרמלין משקיע בטכנולוגיית בינה מלאכותית שתאפשר לבני אדם לשלוט במכשירים אלקטרוניים באמצעות שבבים שיושתלו להם במוח. הדיווח הרוסי, שהוכחש כבר ביום שבו פורסם, תומצת בידיעה של "ישראל היום", אולם בר-טל הוסיף בסוף הידיעה פסקה שלא הופיעה באתר הרוסי: "וברוח התקופה, מומחים מוסיפים כי החומר החיסוני נגד הקורונה כבר מכין את התשתית הטכנולוגית להחדרת חומרים עתידיים, במקרה הזה לשיפור היכולת החיסונית של הגוף".

"ישראל היום", 4.7.2021

די היה בכך כדי לעורר את מתנגדי החיסונים בישראל. כך, לדוגמה, משתמש פייסבוק שכותב רבות בגנות החיסונים, כמו גם נגד הרשת הסלולרית 5G, פרסם את הכתבה של בר-טל תוך שהוא מסמן את הפִסקה האחרונה ותוהה על כוונתה. הידיעה של "ישראל היום" שותפה גם על-ידי מתנגד החיסונים אחר, שטען כי "הנאצים העלו הילוך בהכנת התודעה לשבבים".

"האם זה מה שתומר אייגס ז"ל רצה לספר לנו?", תהתה עוד מתנגדת חיסונים, ששיתפה אף היא את הכתבה וקישרה בינה לבין נסיבות מותו של קצין המודיעין שהתאבד לאחרונה: "האם עלה על תוכנית המדינה להפוך את הילדים ל'ילדי סייבורג'? אנשים, כל האמת מוצגת לנגד עיננו כדי לקבל את אישור התודעה שלנו". כמותם שיתפו את הכתבה גם כמה וכמה מתנגדי חיסונים נוספים.

מה חושבים ב"ישראל היום" על כך שמאמר שלהם משמש כר לקונספירציות של מתנגדי חיסונים? דובר "ישראל היום" הראל דוידוביץ' מסר בתגובה לפניית "העין השביעית": "'ישראל היום' בחרו שלא להגיב".