חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון תובעת חצי מיליון שקל מיאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלטענתה הוציא את דיבתה בשידור עם העיתונאית יערה זרד בתוכנית שהוא מגיש ברדיו "גלי ישראל", הרדיו האיזורי של יהודה ושומרון. זו התביעה השמינית שמוגשת נגד בנו של ראש הממשלה בשנים האחרונות, והיא מביאה את סך הפיצוי הנדרש ממנו לכ-4 מיליון שקלים.

בשידור תיאר נתניהו את שאשא-ביטון כמי שהקריירה הפוליטית שלה במסגרת מפלגת הליכוד היתה "מעשה צדקה", "כי היא מסכנה" ו"בוא נרחם עליה" וכי היא "לא הוסיפה שום קול לליכוד".

בכתב התביעה שאשא-ביטון מתארת את פועלה: אשת משפחה, ד"ר לחינוך, סגנית הנשיא במכללת אוהלו להכשרת מורים, חברת דירקטוריון במכללה הטכנולוגית תל-חי ובחברה למתנ"סים בקריית שמונה, האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד סגנית ראש עיריית קריית שמונה, שרת הבינוי והשיכון ויושבת ראש ועדות זכויות הילד והקורונה של הכנסת.

נתניהו, מנגד, כותבת שאשא-ביטון, "הוא בחור כבן 30, רווק, בנו של מי שבמועדים הרלוונטיים לכתב התביעה כיהן בתפקיד ראש ממשלת ישראל", ומי ש"ידוע בלשונו חסרת הגבולות והטעם הטוב, בפרסמו דברים כאלה ואחרים, בעיקר נגד אלה, הסבורים שעל אביו לפנות את מקומו בזירה הציבורית. בקשר לכך עושה הנתבע שימוש נרחב וקלוקל בנגישותו הרבה אל אמצעי התקשורת השונים, והוא נוהג אף להשתלח, בשפה מזעזעת, על גבי הרשתות החברתיות השונות".

יאיר נתניהו מוקף במאבטחים, בימ"ש השלום בת"א-יפו, 10.3.2021 (צילום: אבשלום ששוני)

יאיר נתניהו מוקף במאבטחים, בימ"ש השלום בת"א-יפו, 10.3.2021 (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך דבריו ברדיו "גלי ישראל", כך לפי כתב התביעה, טען נתניהו כי שאשא-ביטון אחראית למותם של ישראלים ממגיפת הקורונה וכי הקריבה את חייהם של אזרחים ישראלים משיקולים פוליטיים צרים בפעילותה כראש ועדת הקורונה בכנסת:

"פשוט באופן הכי ציני, על הדם של אזרחי ישראל, אנשים מתו בגלל ההחלטות שלה, הפופוליסטיות שלה, יש היום אנשים שהם בקבר. [...] היא גרמה לזה שהגל השני היה יותר גדול ממה שהיה יכול להיות אם היא לא היתה דואגת 'לפתוח לפתוח לפתוח לפתוח את הכל'. אז ההישג היחיד שלה זה תרומה להעצמת הגל השני של הקורונה. זה ההישג היחיד שלה בכל החיים הציבוריים".

את הדברים שאמר נתניהו מכנה שאשא-ביטון "דברי שטנה, ארס והסתה מזעזעים". "הגיעו הדברים לידי כך", כך כתב התביעה, "שעל סמך הדברים המזעזעים שפירסם הנתבע, המשיכו רבים ופרסמו כאילו התובעת 'רוצחת', ואף תהו, ברבים, כיצד יש לנהוג בתובעת, אשר על פי הנתבע, 'דם המתים מרוח על ידיה'. למותר לציין, כי כל הדברים המזעזעים שפירסם הנתבע אינם משקפים את המצב לאשורו, וכי הנתבע עשה את הפרסום בחוסר תום לב, בידיעה שהדברים המזעזעים שפירסם הנתבע אינם משקפים את המציאות, ומתוך כוונה ברורה ומוצהרת לפגוע בתובעת".

כתב התביעה מוסיף כי לנתניהו נשלח מכתב התראה אך הוא לא זכה למענה.

שאשא-ביטון מיוצגת בידי עורכי הדין אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל אזולאי.

טרם הוגש כתב הגנה.

להורדת הקובץ (PDF, 699KB)