קצין משטרה בדרגת סגן ניצב איים על עיתונאי בירושלים וניסה למנוע ממנו לעשות את עבודתו. הקצין, סגן מפקד תחנת מוריה במחוז ירושלים, הפריע לכתב המשטרה של mynet ו"ידיעות ירושלים", לירן תמרי, לצלם זירת אירוע בשכונת גילה בעיר בה חולץ נעדר בשטח פתוח. הקצין איים על העיתונאי כי יחרים לו את מכשיר הטלפון הנייד והתרה בו כי אם יפרסם את התמונות שצילם יהפוך לחשוד בתיק.

"כל הזמן יש כאן בירושלים תלונות של עיתונאים נגד המשטרה", אומר תמרי ל"עין השביעית", "למשל בשייח ג'ראח לפני שבועיים זרקו לעבר צלם של 'הארץ' רימון הלם, תקפו אותו וסטרו לו. אבל אלו שוטרים ברמת השטח. זה חמור כשאתה רואה קצין בדרגת סגן ניצב, שאמור להכיר את כל רזי החוק, ובכל זאת בא בטענות שונות ומשונות ומנסה למנוע מעיתונאי, שהוא יודע שהוא עיתונאי, לעשות את העבודה שלו. נכון, לפעמים העבודה שלנו היא לא נחמדה, אבל זו המהות של התקשורת".

מהמשטרה נמסר: "במהלך האירוע בו נערכו סריקות נמרצות אחרי נעדר בסיכון, אפשרה המשטרה לעיתונאים לפעול במקום כרצונם ללא הפרעה. מטעמי צנעת הפרט, בעת שאותר הנעדר בתוואי השטח כשהוא תשוש, תוך שטופל רפואית, התבקש העיתונאי להימנע מצילום הנעדר במהלך הטיפול האמור אך זה סרב. מטבע הדברים ובנסיבות האמורות במטרה לשמירת צנעת הפרט, פעל הקצין כמקובל. בעקבות המקרה, הובהר לכלל השוטרים המעורבים כי האחריות על פרסום צילומים שעלולים לפגוע בפרט הם של העיתונאי בלבד וכי יש להימנע מהתערבות בכך".

"עיתונאים מאז ומתמיד מצלמים זירות פיגועים, תאונות ופצועים", אומר על כך תמרי, "בין זה לבין לאיים במעצר ולהחרים מכשיר נייד יש מרחק רב". המשטרה עצמה, הוא מוסיף, "מפרסמת תיעודים של עצורים ומפיצה אותם".

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "אנו רואים את המקרה בחומרה רבה. בכוונתנו להיפגש בקרוב עם הגורמים הרלוונטיים במשטרה ולדרוש את הסדרת העבודה של כוחות המשטרה בשטח מול עיתונאים".