שלושת העיתונים הערביים היוצאים לאור ביום שישי מבליטים בעמודיהם הראשיים את הפיוס הפנים-פלסטיני. "א-סינארה" מצטט בכותרת הראשית מפי מנהיג בפת"ח, נביל עמרו: "הפיוס יכניס כללים חדשים לרשות הפלסטינית והיא לא תפורק" (זיאד מעדי). הבעלים והעורכת הראשית וידה משעור מקדישה את מאמר המערכת לסוגיה הזו, תחת הכותרת "העם ממתין".

"כל אל-ערב" בוחר להדגיש מסרים מן הצד השני של הפיוס, ומצטט בכותרת הראשית את דובר חמאס, פאוזי ברהום, שאומר לכתב המדיני סעיד חסנין: "הפגישה בין אבו-מאזן לחאלד משעל הצליחה – במהלכה סוכמו כל הנושאים הלאומיים". "פנורמה" מתייחס לפיוס בכותרת השנייה לראשית (זו עוסקת בהתפתחות במצרים), המצטטת את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, שאומר בקהיר: "חשוב לנו להתנהג כשותפים; יש לנו אחריות אחת כלפי בני עמנו והסוגיה [הפלסטינית]".

שער "כל אל-ערב"

שער "כל אל-ערב"

בעוד שני העיתונים מנצרת מלווים את הכותרות על שעריהם בתצלום מרכזי מהמפגש בקהיר בין מחמוד עבאס (אבו-מאזן) לחאלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית בחמאס, ב"פנורמה" מסתפקים בידיעה בטור צד בעמוד השלישי, בליווי תצלום צנוע. באותו עמוד מודפסים גם דיווחים על המהומות במצרים (מעודכנות ליום רביעי), על פניית וושינגטון לליגה-הערבית (מעודכנת ליום שלישי) ועל דחיית העברת השלטון לידי המפגינים בתימן (מעודכנת ליום רביעי).

ב"א-סינארה" מתייחסים לתהפוכות במצרים בעמוד השער באמצעות ציטוט של אלוף (מיל') אורן שחור, שאומר: "אני מודאג מהמצב במצרים, ומקווה שלא יפגע בתהליך השלום". "כל אל-ערב" בוחר להקדיש את מאמר המערכת שלו למהפכה בסוריה, תחת הכותרת "קנוניה עם המשטר הסורי מטעה אותו ומאריכה את תקופת הדיכוי שלו".

המאמר ב"כל אל-ערב" מותח ביקורת נוקבת על ראשי המפלגה הקומוניסטית, ובהם חברי-הכנסת לשעבר מוחמד נפאע ועיסאם מח'ול, "שקוראים להפגנות נגד האימפריאליזם, אך בעצם תומכים במשטר הסורי, שהורג את בני עמו, ומתעלמים מפשעי המשטר". לעמדה זו נגד המשטר הסורי מצטרף גם שלמה בוחבוט במאמרו השבועי בעיתון.

אינטנסיביות

בעקבות המידע על הירידה בשיעור החיסונים בבתי-הספר מ-97% ל-65%, פונה כתב "א-סינארה" אמין אבו-ג'בל לדוברי משרד החינוך והבריאות. דובר משרד הבריאות מאשים את השר לשעבר בהפרטת החיסונים ומציין בתגובתו כי "סגן שר הבריאות הנוכחי לא היה מקבל החלטה כזו". הדברים זוכים לכותרת וידיעה מלאה

שער "פנורמה"

שער "פנורמה"

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, קובע בראיון ל"כל אל-ערב" כי "ב-50% מהיישובים הערביים שורפים אשפה בצורה אינטנסיבית". זאת, לרגל קמפיין "בן חודש ימים" של המשרד, המיועד לאוכלוסייה הערבית בישראל, ובו נקרא הציבור להימנע משריפת אשפה בשל הנזקים לאיכות הסביבה.

אופוריה

בראיון לכתב "א-סינארה" מוחמד עוואד מביעה ח"כ זהבה גלאון (מרצ) דאגה מגל החקיקה האחרון בכנסת וקובעת: "אנחנו חשים סימני פשיזם, והממשלה נעה באופוריה של כוח".

שער "א-סינארה"

שער "א-סינארה"

"כל אל-ערב" ממשיך לדווח על ענייניו של ראש עיריית נצרת שמעון גבסו. הפעם מאשים אותו ד"ר ראיד רטאס, חבר מועצת העיר, ב"סירוב להציב עץ אשוח בכניסה לשכונת כרמים הערבית". גבסו, בתגובה לכתב סעיד עדאווי, שמובלטת גם בהפניה בשער, אומר: "זה ניסיון להרוויח כותרת; אנחנו מכבדים את כל הדתות והעדות".

באותו עמוד מראיין הכתב אמין בשיר את תושב עכו אחמד סרחאן, שמספר לו: "גזענים מסרבים לקבל אותנו בשכונת בורלא, וניפצו את חלונות רכבי שלוש פעמים". תמונות של האירוע שנתפסו בעדשת מצלמת אבטחה מודפסות בעמוד.

התגייסות

"כל אל-ערב" מסתמך על הודעה לעיתונות בדיווח על תוצאות כנס של המגזר הבדואי בסוגיית תוכנית פרוור השנויה במחלוקת.

הפניה בשער מצטטת הודעה אחרת, הפעם מטעם ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל: "ועדת המעקב קוראת לציבור הערבי להתגייס נגד אחת מתוכניות הקולוניאליזם המסוכנות ביותר מאז הנכבה". הוועדה קוראת לציבור להגיע בהמוניו ל"יום התמיכה בנגב", שייערך בירושלים ב-11 בדצמבר. הפניה ברוח זו בסוגיית התמיכה בבדואים בנגב מובלטת גם בשער "א-סינארה".

"פנורמה" מבליט בעמודו הראשי דיווח על שלושת בני משפחת א-זיאדנה שליד רהט, שנאלצו להרוס את בתיהם במו ידיהם, על-פי החלטת בית-המשפט. את הידיעה מביא הכתב חסין אל-עוברה, שמצרף אליה גם תמונה שצולמה בביר-הדאג', שם נהרס ביתו של אדם נכה.

חשיפה

חבר מערכת "כל אל-ערב" מטפל בסוגיית הטלפון הסלולרי והאינטרנט. אחד המרואיינים מספר לו כי חשבון הסלולרי האחרון שלו עלה לו יותר מהתשלום החודשי ללימודי בתו באוניברסיטה. הכותרת באוזן שמאל בשער: "כמה מאיתנו משלמים 20% מהמשכורת לסלולרי, הרבה יותר מחשבון החשמל". אגב, "כל אל-ערב" ממשיך לספח את מוספו "אל-יום א-סאבע" לקונטרס החדשות, בלי לתת הסבר לקוראים על הסיבה לצעד זה.

שער מוסף "פנורמה"

שער מוסף "פנורמה"

במוסף "מידראמה" של "פנורמה" מבליטים את סיפורן של שתי בנות משפחת עיאשי מטמרה. האחת, שפא אבו-רומי עיאשי, מאמנת קראטה; השנייה, שריהאן עיאשי, ספורטאית. אחת מקבלת הפניה במוסף והשנייה זוכה בשער כולו. כמו כן מתעניינים במוסף אם האלימות נגד האשה בחברה הערבית פחתה. הכתב עומר דלאשה משוחח עם שש נשים, שאחת מהן אומרת כי "נשים רבות מסתירות את האלימות נגדן".

כתב "א-סינארה" מוחמד עוואד מראיין לקונטרס החדשות את יו"ר נעמת בנצרת, רודיינה ג'ראיסי, לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. זו קובעת: "האשמת האשה שהיא אחראית לאלימות כלפיה – סוג נוסף של אלימות".

"א-סינארה" מבליט באוזן שמאל את תמונת "מיס לילק", הודא נקאש, שהגיעה לפיליפינים יחד עם עורכת מגזין הנשים של העיתון, יארא משעור (בתה של הבעלים והעורכת), לקראת תחרות Miss Earth, שתיערך ב-3 בדצמבר. צפויות ידיעות מעקב.

ידיעה על בחירתו של עו"ד חאלד זועבי מנצרת כחבר בוועדה לבחירת השופטים מובלטת בעמודים הראשיים בשלושת העיתונים.

יאסר עוקבי הוא עורך חדשות ב"ישראל פוסט" ועורך "שבע" ו"אל-אוסבוע אל-ערבי" בבאר-שבע והנגב