פרויקט הבחירות של "שקוף": מה המפלגות הבטיחו ומה עשו בפועל? אחרי שנתיים של סבבי בחירות מתישים ושיחות ממוחזרות באולפנים על מי ישב עם מי – ב"שקוף" החליטו לשאול את התומכים והתומכות, המוציאים לאור: מה מעניין אתכם?

לאחר בחירת הנושאים פנינו לרשימות המתמודדות לכנסת ה-24 בשורת שאלות שנועדו לחלץ תשובות בסוגיות החשובות: שחיתות שלטונית ודמוקרטיה, השקפת אינטרסים כלכליים, משבר האקלים, תעדוף חלוקת התקציב, אלטרנטיבות לנישואין ברבנות ויוקר המחייה.

מעבר להצהרות, מה עשו הסיעות הפועל בשנים האחרונות? בתחומי יוקר המחייה, העשור שעבר מאז המחאה החברתית הניב הרבה פחות רפורמות מהמצופה. בדיקת עומק בתחום הדת ומדינה מגלה שסיעות כמו ישראל-ביתנו" ויש-עתיד עשו מעט מאוד כדי לקדם נישואין וגירושין מחוץ לרבנות.

רגע לפני הקלפי: תומר אביטל מזכיר את הדברים שראשי המפלגות רוצים שתשכחו, וטור אחרון הפוך: מה הם דווקא רוצים שתזכרו?

פרסום של "שקוף" סייע לבלום בזבוז כספי ציבור: כתבה של תומר אביטל לצד מבול פניות מטעם "סיירת השקיפות" גרמו לבכירים באוצר לתהות מחדש על ההחלטה להעביר מיליונים לפרוייקט כושל באשדוד - כשבוע לפני הבחירות.

רגע של שקיפות: לראשונה, שלושה ראשי מפלגות השקיפו את האינטרסים הכלכליים שלהם לציבור - השבוע הצטרפה מרב מיכאלי.

וגם: במקביל בדקנו איך ההסכם עם איחוד האמירויות יכול להשפיע על האסון האקולוגי הבא, וכתבנו על החדר הריק (כמעט) שבו אושרו שוב מעקבי השב"כ.