בפתח התוכנית מזכיר המנחה עמנואל רוזן את דברי נחום ברנע בראיון לאתר זה, על היחס המיוחד שקיבל אהוד אולמרט מ"ידיעות אחרונות". לדברי רוזן, יש לזכור אמירה זו כשמותחים ביקורת על היחס שמקבל נתניהו מ"ישראל היום".

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן ועם פרשן "הארץ" ראובן פדהצור על הסיקור של שאלת התקיפה של איראן, ומעלה את השאלה אם מישהו עושה שימוש בעיתונאים בישראל כדי ליצור מצג שווא של תקיפה העומדת להתרחש.

לדברי ברגמן, קצין מודיעין בכיר שיושב עם שר הביטחון אהוד ברק וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר לו שהוא בעצמו אינו יודע אם ההצהרות של ישראל מלמדות על כוונה אמיתית לתקוף או רק על איומים מן השפה ולחוץ.

"החלק האירוני בכל העניין הוא שאחר-כך הם יוצאים ואומרים, 'למה יש דיון ציבורי?'", אומר פדהצור ביחס למנהיגי ישראל. לדבריו, הם עצמם מייצרים את הפטפטת. הבעיה, טוען פדהצור, שרוב המסקרים אינם מעלים כלל סימני שאלה.

בהמשך התוכנית מארח רוזן את השופט בדימוס שלי טימן, את עיתונאי "מעריב" בן-דרור ימיני ואת עורך "הארץ" לשעבר חנוך מרמרי לשיחה על התקבלות ערעורה של אילנה דיין בבג"ץ על פסק הדין של נעם סולברג בתביעה שהגיש נגדה סרן ר'.

"מכאן ואילך בעצם כל צופה שיראה כתבת תחקיר יידע: יש כאן הרבה מאוד סילופים, יש פה הרבה מאוד מניפולציות. קוראים לזה 'חופש העריכה' [...] אבל זאת לא האמת", אומר ימיני. לדבריו, העיתונות "תקעה לעצמה גול עצמי", משום שבמקום להתעקש על עבודה חפה משגגות, היא חוגגת מתן היתר "לעשות כל מה שאנחנו רוצים". בהמשך הדיון קובע ימיני "דוקטרינת ההגינות בוטלה אתמול. אבוי למשפט הישראלי. אבוי לתקשורת הישראלית".

"הצופה הסביר לא זקוק לבית-המשפט", אומר מנגד מרמרי, "לא כערכאה מרשיעה ולא כערכאה מאשרת". לדבריו, הצופה הסביר יודע לאתר ולנקות את המניפולציות של המדיום.

"הצופה הסביר שלו זה קורא 'הארץ'", אומר השופט בדימוס טימן. בהמשך הוא מוסיף: "זה פסק דין מכונן, זה פסק דין יפהפה, זה פסק דין שחשב על כל הפרטים ובהחלט התייחס מצד אחד לחופש העיתונות ולעיתונות ככלב שמירה של הדמוקרטיה [...] אבל בהחלט נתן על הראש על אותם עניינים קטנים בעריכה".

"אנחנו כולנו, כל העיתונות, יושבים על קרום מאוד פריך", אומר מרמרי, "ויכול להיות שהוא ברגע מסוים ייסדק ואולי ייעלם. אין לנו בעצם [...] איזושהי תשתית עמוקה שמכירה כאן בחופש הביטוי ובחופש העיתונות".

לסיום מתייחס יאיר גרבוז לכותרת ב"הארץ" שהתייחסה למידת הדתיות בציבור היהודי בישראל.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית