העונה החדשה של התוכנית "תיק תקשורת" נפתחת בתיאור מצבה הגרוע של התקשורת הישראלית בימינו, והעתיד העגום עוד יותר הצפוי לה.

לאחר אות הפתיחה משוחח מגיש התוכנית, עמנואל רוזן, עם מגישי החדשות יעקב אילון וינון מגל, שעברו לאחרונה מערוצי הטלוויזיה לאתרי האינטרנט "מקו" ו"וואלה", בהתאמה.

"אין מה להספיד את הטלוויזיה כמו שאנחנו מכירים אותה", מבהיר אילון. "הטלוויזיה כאן להרבה זמן". יחד עם זאת טוען אילון כי עתיד החדשות נמצא באתרי האינטרנט וכי האתגר הנוכחי הוא לחבר בין הטלוויזיה לאינטרנט. "ברור שהכיוון הולך להשתנות", אומר מגל. "[...] המסך הגדול בבית יישאר, השאלה היא מאיפה תקבל את התכנים האלה".

בעקבות תהיית רוזן שמא הרמה העיתונאית באינטרנט תהיה נמוכה יותר מאשר בטלוויזיה, אומר לו אילון: "באתרי האינטרנט המובילים ההשקעה הולכת וגדלה". "חד-משמעית לא", מוסיף מגל. כשהוא נשאל אם היה ממליץ לחבריו מהטלוויזיה להיכנס גם הם לעולם האינטרנט, משיב מגל בחיוב ואומר: "ברור שהאינטרנט זה הולך להיות הדבר".

בהמשך התוכנית טוען יואל אסתרון, מו"ל "כלכליסט", כי ההספדים על העיתונות מוקדמים מדי. "החדשות הטובות הן שיש מודל כלכלי לעיתונות גם בעידן הדיגיטלי", הוא אומר. לדבריו, גם בישראל יש לדרוש תשלום הוגן עבור המידע שמפיצים ארגוני החדשות.

עוד בתוכנית, דיון עם אלדד יניב, ראש מפלגת ארץ-חדשה, ועם העיתונאי אבנר הופשטיין, על הנושאים שהתקשורת הישראלית נמנעת מלטפל בהם.

יניב פירסם לאחרונה ביוטיוב סדרה של סרטונים ובהם האשמות חריפות ביותר כלפי בכירים במערכת הפוליטית. "אתה מעלה על דעתך שהתקשורת לפני עשר שנים לא מזמינה אותי לאולפן ונותנת לי לדבר על זה?", שואל יניב. לדבריו, היום "התקשורת מפוחדת" משום שעתידה מותנה ברצונם של פוליטיקאים.

הופשטיין, מי שלפני שפוטר מחדשות ערוץ 10 היה חתום על תחקיר שעסק במיליארדר שלדון אדלסון, מסכים עם יניב כי הפחד שולט בתקשורת, אך לדבריו אין מקום לדרוש מכלי התקשורת בישראל ללכת בעקבות הסרטונים של יניב. "אי-אפשר לשדר דברים בתקשורת הקונבנציונלית שהם שילוב של עובדות ואינואנדו, השערות ופולקלור", אומר הופשטיין. יניב, מנגד, טוען כי כל מה ששודר פורסם על סמך ידיעתו האישית, ומביע תמיהה על כך שאף עיתונאי לא ביקש מהמבוקרים בסרטונים שלו להגיב על הטענות שמושמעות כלפיהם.

לסיום מספרת חן קוטס, עיתונאית "מעריב", על תחושותיה בנוגע לפיטוריהם של עובדי מפעל כיתן לאור הפיטורים ההמוניים של עובדי "מעריב".

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית