עיתונאי "מעריב" קלמן ליבסקינד הקדיש את טורו האחרון לסוגיית "טיפולי ההמרה" להומואים. בטור, שפורסם במהדורת יום שישי של העיתון, טען ליבסקינד שיש לאפשר לכל אדם לבחור בטיפול שיהפוך אותו לסטרייט, אם זהו רצונו. לחיזוק המסר ציטט ליבסקינד דברים שאמרו שני גברים שזוהו באותיות פ' ו-נ'. לפי הטור, שניהם עברו "טיפולי המרה" – וכעת הם מרוצים מחייהם החדשים, שכוללים מערכות יחסים זוגיות עם נשים.

"שניהם מספרים שהטיפולים שעברו הצילו את חייהם והפכו אותם לאנשים מאושרים. שניהם כועסים על החד-צדדיות של השיח, ובעיקר על הרצון לשלול ממי שמעוניין בכך את הזכות לטפל בעצמו ולנסות לשנות את חייו", כתב ליבסקינד. הוא הבהיר כי מטרת טורו היא "לאפשר לכל אחד את החופש להחליט מה טוב לו".

כצפוי, הטור של ליבסקינד עורר ביקורת רבה בקרב קהילת הדתיים הלהט"בים. הפעיל הלהט"בי הראל לב, לדוגמה, פרסם בפייסבוק פוסט מפורט שבו הסביר מדוע טורו של ליבסקינד שגוי מהיסוד ומטעה את הקוראים. לפי לב, הטעות העקרונית של ליבסקינד היא שהחוק שעבר לאחרונה בקריאה טרומית כלל לא מונע מכל אדם לגשת ל"טיפולי המרה". הוא רק מונע מפסיכולוגים מורשים להציע טיפולים שכאלה, ולא בכדי (לב מסביר בפוסט מדוע טיפול פסיכותרפי מקצועי אינו יכול עקרונית לכלול "טיפול המרה" שכזה).

עוד טען לב כי בניגוד לנאמר ב"מעריב", בקהילת הלהט"ב כלל לא לוחצים על גברים כמו פ' ו-נ' מהכתבה ליבסקינד להימנע ממערכות יחסים עם נשים. שהרי ראשי התיבות להט"ב כוללים גם את האות ב', שמייצגת ביסקסואלים, ומי שבאמת נמשך לגברים ולנשים גם יחד ובוחר לחיות בזוגיות עם אשה יתקבל בברכה בקהילה.

הבעיה, טען לב, היא שאותם "מומרים" כמעט תמיד אינם חיים בסיפוק בזוגיות ההטרוסקסואלית שלהם, וממשיכים להיפגש בהסתר עם גברים. הצגתם כדוגמה להצלחת הטיפולים עלולה לעודד אחרים לעבור טיפולים דומים, שברוב המקרים נכשלים וכולאים את ההומו הדתי ואת זוגתו בחיי נישואים אומללים וחסרי סיפוק, ועלולים לגרום לנזקים נפשיים.

קלמן ליבסקינד (צילום: יונתן זינדל)

קלמן ליבסקינד (צילום: יונתן זינדל)

גם בארגון "חברותא", המקדם פעילות לקבלת להט"בים בחברה הדתית היהודית בישראל, ביקשו להגיב לטור של ליבסקינד. בארגון, שמוזכר במפורש בפתח הטור של ליבסקינד, רצו לפרסם מאמר תגובה מעל הבמה שבה פורסם הטור המקורי. לפיכך פנו ב"חברותא" לדסק החדשות של אתר "מעריב" וביקשו לפרסם טור מאת יו"ר הארגון, שי ברמסון.

"אין לנו מחלוקת עם האושר של פ' ו-נ', גם לא של א', ב', ג' ו-ד'", כתב ברמסון בטור שהוגש ל"מעריב". "אם טוב להם בחייהם, אשריהם ואשרינו. זה למעשה בדיוק מה שאנו מבקשים: אל תיכנסו לנו לחדר המיטות, לזוגות שלנו, למשפחות שלנו. הניחו לנו להיות שווים ככולם".

ואולם, באתר "מעריב" סירבו עד כה לפרסם את טור התגובה, לא בצמוד לטור של ליבסקינד ואף לא כאייטם נפרד. עורך בדסק של אתר "מעריב" מסר ל"חברותא" כי אינו יכול לפרסם את טור התגובה אף שהיה רוצה בכך. "אין לי אישור מהעורך הראשי", הסביר.

ל"מעריב" יש שני עורכים ראשיים, גולן בר-יוסף ודורון כהן, והם חולקים ביניהם את עבודת עריכת העיתון והאתר. בתגובה לפניית "העין השביעית" מסר בר-יוסף כי בארגון "חברותא" אכן פנו אליו עם בקשה לפרסם טור, אך לדבריו הוא מעולם לא השיב כי הטור לא יפורסם. על השאלה מדוע מסר העורך בדסק שהוא אינו יכול לפרסם את הטור משום שאין לו "אישור מהעורך הראשי" בר-יוסף וכהן העדיפו שלא למסור תגובה.