בעוד כשבועיים יישטף העולם בצונאמי ספורטיבי מסין, ועמודי העיתונים יתמלאו בכתבות ובתצלומים של אתלטים, שחיינים ומרימי משקולות. למדורי הספורט זו הזדמנות של פעם בארבע שנים לחשוף בפני הקוראים ענפים שבשגרה זוכים ליחס של סתימה בירכתיים.

בשבועות האחרונים רואים יותר התייחסות לנציגים האולימפיים, אבל עדיין לא מספיק כדי להסניף את זיהום האוויר של בייג'ין. אמנם למדורי הספורט יש כבר לוגו שסופר את הימים לאחור, אל לא כולם נותנים לנושא את הכבוד הראוי – הן מבחינת השטח המוקדש לכיסוי האירוע והן מבחינת השערים הפותחים המוקדשים לו.

בולט בכך ספורט "ידיעות אחרונות", שלא מוותר על התענוג השנתי של התפלשות במיצים של מלפפוני הכדורגל. ביום ראשון הוא הקדיש שער שלם לכדורגל בתוספת עשרה עמודים וחצי לסיקור המצב בקבוצות, ובסך הכל 85% מכלל 13.5 עמודי המערכת הוקדשו לכדורגל – נתון מדהים וחסר פרופורציות בהתחשב בכך שהעונה כאן נפתחת בעוד למעלה מחודש. ביום שני הוקדשו השער והכפולה הפותחת לטובת מכבי חיפה. ל"ידיעות אחרונות" לא היו ביצים לפתוח דווקא עם נבחרת הקלעים לאולימפיאדה (כפולת האמצע). מכבי חיפה היא קליעה בול לטעמם של הקוראים, אז למה להסתכן? סדרי העדיפויות האלה ש"ידיעות אחרונות" מתעקש להנציח מעוותים ומשונים. את שער המוסף מעטר לוגו ענק – "ספורט", שאותיות קידוש לבנה היו מתביישות לעמוד לידו. מדויק יותר יהיה לכתוב שם "כדורגל".

סדרי העדיפויות של העיתון של המדינה מעוותים ומשונים. את לוגו המוסף, "ספורט", ניתן היה להחליף ב"כדורגל" (צילום: דניאל כהן)

סדרי העדיפויות של העיתון של המדינה מעוותים ומשונים. את לוגו המוסף, "ספורט", ניתן היה להחליף ב"כדורגל" (צילום: דניאל כהן)

ב"ידיעות אחרונות" גם הצטרפו בשמחה לטרנד הטלוויזיוני החדש של עונת המלפפונים – שידורים ישירים של משחקי אימון בין קבוצות שרק החלו להתאמן, טרם גיבשו את הסגלים ונראות כמו קבוצות מרכז טבלה בליגה למקומות עבודה. זה לא מפריע לכמה מדורי ספורט בעיתונים ובאינטרנט להמשיך להפריח בועות אוויר מכלום. ככה עושים עיתון ספורט בישראל, ככה בונים רייטינג בשני שקל.

בשנים האחרונות נוהג "ידיעות אחרונות" לשלוח כתב וצלם למחנות האימונים של קבוצות בחו"ל. הצוות מתלווה לאחת הקבוצות הגדולות, בדרך כלל בית"ר ירושלים, ועל הדרך קופץ לבקר גם קבוצות ישראליות אחרות המתאמנות בסביבה – בהולנד, בגרמניה או באוסטריה. נוסעים קצת באירופה, רואים נופים, מגיעים לשעתיים ויוצרים עמוד או כפולה סתמיים למדי: כמה תצלומים בגודל שלטי חוצות וטקסט דלוח, חלקו רכילותי, שלא מעניק תובנות חדשות או מעניינות. העיקר שאנשי "ידיעות אחרונות" היו באירופה, סימנו וי על הקבוצה התורנית ויאללה לבאה בתור. ככה לא מקדמים את הספורט בישראל, אפילו לא את הכדורגל.

לעומת "ידיעות אחרונות" של יום ראשון, מגיע צל"ש ל"ישראל היום" על כפולה פותחת מעניינת – הישגי מדינות ערב באולימפיאדה (הידעתם שלאיראן יש 46 מדליות ולירדן אין עדיין אף אחת?). ב"מעריב" לא התביישו לתת שער לשחיין היהודי מקס ג'ייבן, שעלה מארצות-הברית ועלול להיפסל מהשתתפות באולימפיאדה בגלל חשד לשימוש בסמים. ו"הארץ"? בגדול, גם הוא עדיין מחביא את האולימפיאדה בעמודים האחוריים, אם כי מחפה בסיקור מסיבי של הטור דה-פראנס והפורמולה. שלושה עיתונים שנותנים לכותרת "ספורט" את הפירוש הרחב ביותר.

בעוד כמה ימים, הטפטוף ייהפך למבול וכולם יתחרו בכולם: מי יסקר יותר ענפי ספורט. לספורט "ידיעות אחרונות" תהיה משלחת העיתונאים הגדולה ביותר בסין. לרגע אחד יידחק אצלם הכדורגל הישראלי המפואר לשולי הדרך, לפני שיחזור בגדול וישטוף את עשרת העמודים הפותחים. כדאי לגזור ולשמור למזכרת.

"עניין מרכזי", סגנון שוליים

ב"עניין מרכזי" הבריקו עם שם חיבה לזרים של סכנין. רק שלא ייתנו להם ללכת.

בלוגרים כותבים על ספורט: המלצות

במקום להתפלש בקריאת מלפפוני הקיץ המאוסים במדורי הספורט, אפשר לעבור למקומות מוצלים ושפויים יותר. יש כמה בלוגים בסביבה ששווים הקלקה או שתיים ביום. יותר עניין, יותר עומק.

1) "עומדים בשער RELOADED" – גלגול של "עומדים בשער", היחיד כיום בשטח. הכותב "קולו" חובט מדי יום באתרי הספורט ובעיתוני הספורט.

2) "הבלוג של קרמר" – דורון קרמר, כדורסלן פעיל בליגת-העל, מעדכן כל כמה ימים בשנינות ובחוכמת משחק באתר העיתון "גלובס".

3) "תופעת דורפן" – רונן דורפן בבלוג הספורט האולטימטיבי, שסוחף מאות קוראים. אפשר ללמוד דבר או שניים גם מקריאת התגובות.

4) המלצות נוספות יתקבלו בשמחה.

כתובת לתגובות – yegerm9@walla.co.il