במהדורה המרכזית של חדשות 12 מיום רביעי האחרון (22.4) תהה פרופ' גבי ברבש, המלווה את שידורי חדשות 12 מאז פרוץ מגפת הקורונה, מדוע בממשלה החליטו לאפשר פתיחת חנויות מכולת אבל לא, לדוגמה, אולמות תצוגה לכלי רכב. "סתם אני אומר", הוסיף פרופ' ברבש כשציין את אולמות התצוגה לכלי הרכב, "כי אני לא יודע כמה זה חשוב בכלכלה של מדינת ישראל".

לשוק הרכב הישראלי, על המסים הרבים הנגבים ממנו, דווקא יש השפעה משמעותית על סך המסים שגובה המדינה. אולם השפעה לא פחות גדולה יש ליבואני הרכב על תעשיית התקשורת, בהיותם בין המפרסמים הגדולים בעיתונות ובטלוויזיה.

יכול להיות שפרופ' ברבש שלף את דוגמת אולמות התצוגה לכלי רכב באופן סתמי לחלוטין, כפי שאמר. אולם יכול להיות שהוא פשוט צופה נאמן של חדשות 12. ככזה, ראה בוודאי מוקדם יותר באותו היום כיצד נושא אולמות הרכב שב ועולה בשידורי האקטואליה של חדשות 12.

במהדורת "שש עם עודד בן-עמי", דיווחה העורכת הכלכלית של חדשות 12 קרן מרציאנו כי שר האוצר משה כחלון העלה בפני חברי הממשלה את סוגיית אולמות הרכב. "אני לא מצליח להבין, למשל, למה אפשר לפתוח חנויות ברחובות אבל לא מאפשרים, למשל, לפתוח אולמות תצגוגה לרכב, שהן אולמות מאוד מרווחים ואין שום בעיה להכניס כמה אנשים בכל פעם".

מיד בהמשך שידורי חדשות 12, ב"מהדורה מוקדמת" אותה הגישה מרציאנו, התראיינה פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. מרציאנו העלתה בפניה את התהייה של שרים בממשלה "למה אפשר לפתוח חנויות ברחוב ולא אולמות תצוגה למכוניות, שהם אולמות מאוד רחבים מאוד מרווחים?".

קרן מרציאנו ועודד בן עמי בחדשות 12. קריאה להקלות על יבואני רכב במסגרת תקנות הקורונה (צילומי מסך)

קרן מרציאנו ועודד בן עמי בחדשות 12. קריאה להקלות על יבואני רכב במסגרת תקנות הקורונה (צילומי מסך)

ואם את שני האזכורים האלה פספס פרופ' ברבש, ממש בפתח המהדורה המרכזית של חדשות 12 שבה וחזרה מרציאנו להזכיר כי את עניין אולמות הרכב וציינה שעניין פתיחתם נמצא עדיין בדיונים. למעשה, בחדשות 12 חזרו עוד ארבעה פעמים לפחות על הדיווח בדבר אולמות התצוגה לרכבים בתוכנית הבוקר ששודרה למחרת היום.

בחדשות 13 של ערוץ רשת ובחדשות כאן 11 לא נמצאו תהיות דומות לגבי פתיחת אולמות התצוגה של כלי הרכב.

תעשיית הרכב אחראית לחלק גדול מזיהום האוויר במדינה, הגובה קורבנות רבים. המדינה סובלת מעודף רכבים פרטיים הגורמים לעומסי תנועה כבירים וירידה משמעותית באיכות החיים. מדובר גם בענף יבוא, ולא בענף יצוא המכניס כסף לישראל. על גבי כל זאת, קניית רכב פרטי גוררת איתה פעמים רבות, אם לא לרוב, צורך בהלוואה, ומגדילה את החוב האישי במשק.

ישנם עסקים רבים ומגוונים אחרים שאינם ענף יבוא מזהם ויקרני, שוודאי היו שמחים שמערכת חדשות 12 והעורכת הכלכלית קרן מרציאנו יתגייסו לקריאה להכליל אותם בהקלות תקנות החירום של תקופת הקורונה. בחדשות 12 בחרו דווקא ביבואני הרכב. מדוע?

מחדשות 12 נמסר: "לא נגיב".