שלושה שלושה פסעו חברי הכנסת ביום שני למליאה כדי להצהיר אמונים למדינת ישראל. למעט נשיא המדינה, נשיאת ביהמ"ש העליון, יו"ר הכנסת הזמני, מזכירת הכנסת והסדרן שהכניס אותם לחדר – לא היה אף אחד במליאה. מי שרצה לצפות בהשבעה, לרבות עיתונאים, נאלץ להסתפק בשידור בערוץ הכנסת, אותו עורך ערן טיפנבורן, איש "ידיעות אחרונות" לשעבר.

בשגרה מדובר בשידור חי שמועבר באופן נקי, ללא פרשנות. לזכותה של הכנסת ייאמר כי היא הרשות הכי שקופה במדינה: כל הדיונים משודרים, הפרוטוקולים מתפרסמים תוך כמה ימים באופן יזום ואנשיה עונים על בקשות חופש מידע. הפעם, מסיבה שאינה ידועה לנו, החליטו בכנסת להזמין לאולפן את רני רהב. יחצן.

את מי משרת רהב? באתרו לא תמצאו מידע על עיסוקיו. לטענתו אינו מייצג פוליטיקאים באופן רשמי, אך הוא מתחזק עם רבים מהם קשרים, ולמסיבת יום הולדת שלו לפני כשנה הגיע ראש הממשלה נתניהו. בעבר טען שהוא מייצג את החברות הגדולות במשק אך סירב לפרט. אנחנו יודעים שהוא מייצג את חברת אל-על, שנמצאת היום במשבר ומבקשת סיוע מהמדינה.

שאלנו את רהב וגם את הכנסת מי הם לקוחותיו של הפרשן שנבחר ללוות את הטקס החשוב הזה. מהכנסת לא התקבלה תגובה. רהב סירב למסור שמות ותהה: "למה זה מענין אותך ביום כזה! העולם נופל ואתה עוסק בשטויות!!!! מה עובר עליך בן אדם!!! מה?".

וכך בין הכניסה והיציאה של שלשות הח"כים למליאה הבליח רהב וסיפק הערות. רהב חזר שוב ושוב על דרישה מנתניהו וגנץ שיקימו ממשלת חירום "עוד הלילה", הביע תקווה כי ח"כ עאידה תומא סלימאן "תחזור להיות ממלכתית". קבע כי ח"כ יועז הנדל הוא "אדם עם עקרונות" בניגוד ל"בוגי יעלון יו"ר תלם ששיקר את הציבור במצח נחושה" ואמר על ח"כ עופר כסיף כי "כשאתה רואה את עופר כסיף אתה מתגעגע לתמר גוז'נסקי".

מה צריך לעשות? במהלך הדיון פנינו לדוברות הכנסת בבקשה להפסיק את הפרשנות במהלך השידור. הנושא טופל במהרה ורהב הורד מהשידור, אך הנזק ברובו נעשה. הצענו שיקיימו בירור בנושא בכנסת כדי לברר כיצד זה קרה, אך לא התקבלה תגובה.

הדיווח התפרסם לראשונה באתר "שקוף"