לרגל חגיגות שמונים שנה להקמת "ידיעות אחרונות" בחרו כתבי העיתון את השערים החביבים עליהם מתולדותיו. הפרשן הכלכלי סבר פלוצקר בחר בשער ממרץ 2008, אחת מתקופות המפתח של משבר האשראי בארה"ב, וסיפר לקוראיו על האופן שבו סוקר המשבר ב"ידיעות אחרונות". אלא שפלוצקר ניצל את הנגישות שיש לו לטיוטה השנייה של ההיסטוריה- על מנת לשכתב את הראשונה.

"מה שהתחיל כבעיה, כביכול קלה לאיתור, בקרן נידחת של שוק ההון האמריקאי, התפשט כאש בשדה קוצים והפיל בזה אחר זה את המוסדות הפיננסיים החזקים והמכובדים ביותר באמריקה ובעולם. לא בישראל", כתב פלוצקר הבוקר (16.12). "קוראי 'ידיעות אחרונות' לא הופתעו מההתפתחויות. כבר בסוף 2007 פורסמו בעיתוננו כתבות ופרשנויות ולפיהן הפכה וול-סטריט, בשל הפעילות שלוחת הרסן וחסרת הרגולציה של גופים פיננסיים המכונים 'בנקאות הצללים', למשחק פירמידה גדול שסופו לקרוס כמגדל קלפים.

"בהמשך הקפיד 'ידיעות אחרונות' לסקר את המשבר ואת השלכותיו על פי שלוש תובנות: הראשונה, שמדובר במשבר פיננסי שלא יחלוף במהרה משום שמקורו בעיוותי יסוד במבנה ובתפקוד השווקים בארה"ב. השנייה: רק התערבות מסיבית של הממשלות ושל הבנקים המרכזיים יכולה להציל את העולם מגלישה למשבר כלכלי. והשלישית: המערכת הישראלית איתנה מספיק כדי להישאר יציבה".

אך עיון בארכיון "ידיעות אחרונות" מהתקופה, או בארכיון "העין השביעית", מעלה כי הגרסה של פלוצקר חלקית במקרה הטוב.

בחודש יולי 2007, עם פרוץ משבר הסאבפריים, כתב פלוצקר רשימה במתכונת של שאלות ותשובות. בתשובה לטענה "אומרים שהבורסות זינקו השנה בגלל עודפים עצומים של אשראי זול, ושהאשראי הזה פתאום נגמר. אז הן נחנקות, לא כן?", השיב: "כהכללה, זה לא נכון. אין מחנק אשראי ואין מחנק כסף בעולם".

בתשובה לטענה "יש משבר חמור בשוק המשכנתאות של ארה"ב. עוד מעט עשרות בנקים יפשטו את הרגל ומיליונים יגורשו מבתיהם, כי לא יוכלו לשאת בהחזרי המשכנתה", כתב כך: "נחמד לדעת שגורלן של חברות פיננסיות אמריקאיות שהעניקו הלוואות לדיור ללווים עם בטחונות מפוקפקים מדיר שינה מעיניו של גאון פיננסי מראשון-לציון. האמת, הוא יכול לחזור לישון. עוד אין משבר דרמטי באף קטע בשוק ההון האמריקאי, וכזה גם לא נראה באופק.

"כלכלת אמריקה שרדה את הקריסה של מניות הטכנולוגיה, את הפיגועים של ה-11 בספטמבר ואת מחירי הנפט המטורפים. היא תשרוד גם קשיים חולפים אצל שכבה די צרה של בעלי משכנתאות. במקרה הטוב תהיה פריסה מחדש של חובותיהם. במקרה הרע, ימחקו כמה בנקים חסרי זהירות כמה עשרות מיליארדי דולרים של הלוואות אבודות; אמריקה לא תיפול מזה".

"ידיעות אחרונות", 30.7.2007

למחרת כתב פלוצקר לקוראי "ממון" כי "כלכלת אמריקה עברה טיפולים ששיפרו את בריאותה. [...] מפולות גדולות לא קורות במשקים בריאים. רק בחולים". ועוד הוסיף כי "הסכנות הממשיות והגדולות לאיתנותו של המשק העולמי לא מצויות בתופעות שבדרך כלל הפילו את שוק ניירות הערך", כגון "מחסורים באשראי".

בסוף דצמבר 2007, בטור שכותרתו "שבעה הימורים כלכליים ל-2008", כתב פלוצקר: "באשר למשבר בשוק המשכנתאות והשלכותיו על שוק האשראי בכללותו, פעילות ההחייאה הנמרצת של הבנק המרכזי, בניצוחו של היו"ר בן-שלום ברננקי, תביא רגיעה ומזור. ההימור שלי: בסיומה של 2008 יתברר שהמשק האמריקאי שוב צמח בקצב מהיר מהצפוי, ב-3% לפחות". בפועל, התוצר המקומי הגולמי בארצות-הברית ירד אותה שנה ב-0.3%.

אגב, זו אינה הפעם הראשונה שפלוצקר מנסה לכתוב מחדש את אותה טיוטת היסטוריה לא מוצלחת שחיבר בזמן אמת.