בלב פרשת השוחד לראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני עמדו שני כלי תקשורת, "קול אשקלון" ו"אשקלון 10", שניהם בבעלות איש הנדל"ן המקומי יואל דוידי. אבל לדוידי יש כיום כלי תקשורת נוסף באשקלון, העיתון "סקופ".

בשבוע שעבר זיכה בית-המשפט את דוידי ממתן שוחד ואת שמעוני מקבלת שוחד באמצעות השבתת אתר "אשקלון 10", אך מתח ביקורת על האופן שבו עשה דוידי שימוש ב"קול אשקלון" כדי לייצר קשר פסול עם ראש העירייה. בנוסף, שמעוני ודוידי הורשעו בשוחד בסעיף אחר, שלא נגע לתקשורת המקומית בעיר.

בעיתון של דוידי תיארו את הכרעת הדין כמעט כניצחון של דוידי ושמעוני. "בדרך לערעור?", שאלה הכותרת בשער "סקופ", על רקע תצלום של שמעוני. כותרת המשנה קראה: "הכרעת הדין של איתמר שמעוני הפתיעה לא מעט אנשים, לאחר שהשופטת הדגישה לא פעם בנימוקיה כי קיים ספק כמעט בכל הסעיפים ובכך זיכתה את יואל דוידי ב-11 מתוך 12 הסעיפים ובנוסף, זיכתה את דוידי ושמעוני מאשמת סיקור אוהד וקבעה כי לא ניתן היה להכריע שאכן היה כזה. בסופו של יום, הרשיעה השופטת בסעיף אחד בלבד, ניפוץ התיזה המרכזית של שוחד באמצעות כלי תקשורת, בהחלט מעודד ולכן כעת שוקלים את הצעד הבא".

שער "סקופ", 15.11.2019

שער "סקופ", 15.11.2019

יצוין כי שמעוני הורשע לא רק בשוחד, בגין קבלת 150 אלף שקל מדוידי, אלא גם בהפרת אמונים ובהלבנת הון. בנוסף הורשע שמעוני בהפרת אמונים בשתי פרשות נוספות וכן בשימוש במרמה, עורמה ותחבולה בפרשה שלישית. דוידי הורשע הן במתן שוחד לשמעוני בגין אותם 150 אלף שקל וכן בשימוש במרמה, עורמה ותחבולה ובהכנה וקיום של פנקסי חשבונות כוזבים.

אין זו הפעם הראשונה שהעיתון של דוידי מצדד במו"ל. לפני כשנתיים פרסם "סקופ" כתבה על צדקת דרכו של המו"ל במאבקו נגד העירייה. אז לפחות צורף לכתבה "גילוי נאות" על הקשר בין המקומון לדוידי. הכתבה ביום שישי האחרון, מאת קרן-אור אזולאי, לא כללה כל גילוי שכזה, אם כי קוראי המקומון קיבלו רמז בדמות המודעה בשער, שהפנתה אותם ליהנות ממבצעים בחנויות "דוידי סנטר".

כתבה על הרשעת שמעוני ודוידי, "סקופ", 15.11.2019

כתבה על הרשעת שמעוני ודוידי, "סקופ", 15.11.2019