קראו לו מוקיון, טיפש ורמאי, המשילו אותו לכלב שצריך לחנך באמצעות דחיפת חוטמו לשלולית שתן, מתחו ביקורת על ניגוד העניינים שלו – עד שלח"כ מיקי זוהר נמאס, והוא יצא להיאבק על שמו הטוב. ואז, משום מה, הוא הפסיק. בימים הקרובים ימלאו שלושה חודשים לאיום של חבר-הכנסת מהליכוד, שטען שהוא עומד לתבוע ארבעה עיתונאים וארגון חברתי אחד אם לא יתנצלו בפניו ויתרמו סכום מצטבר של רבע מיליון שקל לאגודה למען החייל.

נמעני המכתבים – יוסי קליין ויוסי ורטר מ"הארץ", ברק רביד מחדשות ערוץ עשר, העיתונאי העצמאי תומר אביטל וארגון המשמר-החברתי – הועמדו בפני אולטימטום: אם לא ייענו לבקשתו של חבר-הכנסת בתוך שבוע ימים, כל אחד מהם ייאלץ להתגונן מפני תביעה בסך 150 אלף שקל. אלא שמאז חלפו שבועות רבים, ותביעות אין. מבדיקת "העין השביעית" עולה כי עד כה אף אחד מנמעני מכתבי ההתראה לא נתבע בגין דברי הלעג והביקורת.

קליין, ורטר ורביד התבטאו בגנותו של ח"כ זוהר בעקבות כמה מקרים שבהם הגן על בנימין נתניהו לנוכח חקירותיו הפליליות. "צריך לתפוס באוזניים את מיקי מכלוף זוהר שזורק דברים כאלה לאוויר, ולדחוף לו את האף לשלולית. ככה אפשר ללמד אותו שלא משתינים בסלון", כתב קליין בטור שפורסם ב"הארץ". ורטר, בטור אחר, כינה אותו "מוקיון אוויל", וברק רביד טען בשידור שח"כ זוהר הוא אדם טיפש, רמאי ושקרן.

תומר אביטל והמשמר-החברתי, לעומת זאת, מתחו ביקורת על תפקודו של זוהר בכנסת – בין היתר על רקע קביעה של ועדת האתיקה שלפיה פעל בניגוד עניינים כשניהל דיונים על שכונת כרמי-גת בקריית-גת, שבה יש לו עניין כלכלי אישי.

"זוהר לא לוקח אותנו לבית-המשפט כי הוא יודע שהוא יפסיד, כל עניינו היה לנסות להשתיק אותנו ואת האמת"

אף שכל אחד מהנמענים התבטא באופן שונה, ובהקשרים שונים, ח"כ זוהר ייחס לכולם את אותם מניעים. לטענתו, חמשת הנמענים שאיים לתבוע הם חלק מ"השמאל הקיצוני", שלדבריו אינו בוחל בשום אמצעי כדי לפגוע בשמו הטוב. לפי המכתבים ששלח להם, כל החמישה פעלו נגדו מ"מניעים זדוניים" וב"חוסר תום לב קיצוני", וביקשו לפגוע במטה לחמו ואף להטיל דופי בחוכמתו. אשר על כן, חבר-הכנסת דרש מכל אחד מהם לחזור בו מהתבטאויותיו הביקורתיות, לפרסם התנצלות פומבית ולתרום 50 אלף שקל לאגודה למען החייל – תרומות שכל אחת מהן תירשם על שמו.

ואולם, אף אחד מהנמענים של זוהר לא נענה לדרישה, וגם לא ביצע שינויים כלשהם בפרסומים שבגינם נשלחו מכתבי האיום. אחד מהמאוימים אף מצא לנכון ללגלג על חבר-הכנסת. "חלפו להם הרבה יותר משבעה ימים, ועדיין לא הגענו לבית-המשפט", עקצו פעילי המשמר-החברתי את זוהר בעמוד הפייסבוק של הארגון. הם ציינו כי לאחר שקיבלו את מכתבו של חבר-הכנסת, שלחו לו בתגובה מכתב משלהם, שבו קבעו כי איומיו ריקים מתוכן.

"מאז ששלחנו את תגובתנו לעורך-הדין של זוהר לא שמענו ממנו מלה", כתבו פעילי המשמר-החברתי בפוסט. "זוהר לא לוקח אותנו לבית-המשפט כי הוא יודע שהוא יפסיד, כל עניינו היה לנסות להשתיק אותנו ואת האמת. בושה וחרפה, ואפילו מדאיג, שיש נבחרי ציבור שבוחרים לאיים בתביעות שווא נגד ארגונים מהחברה האזרחית. אם יש משהו אחד חשוב שצריך ללמוד מכל הסיפור הזה הוא שאסור לאזרחים לפחד להעביר ביקורת על השלטון – אם האמת לצדכם, אל תוותרו!".

מאז פרסום הפוסט הזה חלף כמעט חודש, שגם במהלכו נמנע חבר-הכנסת מלהגיש תביעה כלשהי נגד חמשת המאוימים. מה יש לו לומר על כך? לפי שעה כלום. ח"כ זוהר לא השיב לפניית "העין השביעית" בנושא. עורך-הדין ששלח בשמו את המכתבים, ערן זמיר, נשאל על-ידי "העין השביעית" האם הגיש את התביעות המובטחות, והשיב כך: "אין לי מושג". כעבור זמן קצר הבהיר במסרון: "טרם הגשנו תביעה, אבל יש כוונה כזו".