הרב משה הבלין, רבה הראשי האשכנזי של קריית-גת, יזכה לקבל במקומון העירוני ראיון מקיף וחיובי, כך סוכם בהסדר פשרה בין הרב למקומון. בנוסף התחייב המקומון לא לפרסם על הרב הבלין ולו מלה אחת, בדפוס או ברשתות החברתיות, בלי לבקש קודם לכן את תגובתו.

לפני שנתיים הגיש הרב הבלין תביעה בסך 300 אלף שקל נגד בלהה לוטן, העורכת הראשית של "המקומון" המופץ בקריית-גת, חברת המקומון הוצאה לאור 2010 בע"מ, שבבעלותה העיתון, וכן מנהל העיתון איציק צדיק.

הרב הבלין טען, באמצעות עו"ד איתמר בן-גביר, כי בעיתון פורסמו דברי לשון הרע נגדו בשלושה מקרים שונים. בעיתון טענו להגנתם, באמצעות עו"ד חיים אברג'ל, כי התביעה אינה אלא ניסיון של הרב להלך אימים על העיתון כדי למנוע פרסום ביקורת על תפקודו כרב העיר. לפי העיתון ועובדיו, אין בכתבות שפורסמו בו על הרב משום לשון הרע.

לאחר דין ודברים בין הצדדים הוגשה לבית-משפט השלום באשקלון הודעה על הסדר פשרה ולפיו מצד אחד התביעה תסולק, ומנגד העורכת הראשית של "המקומון" תערוך עם הרב "ראיון מקיף", שיחזיק "לפחות כפולת עמודים" ו"שמטרתו לעמוד על דמותו כמי שתורם ופועל למען הקהילה בקריית-גת, וישקף את פועלו ואת מעשיו למען התושבים ולרווחתם".

עוד נקבע בהסדר הפשרה כי "בטרם פרסום כל כתבה/אזכור/טור רכילות ולמעשה כל אזכור של התובע בעיתון או בדף האינטרנט של העיתון או בעמוד הפייסבוק/טוויטר/אינסטגרם של העיתון – החל מתאריך חתימת ההסדר – יפנו הנתבעים לתובע ויבקשו את תגובתו". בנוסף התחייבו בעיתון לשלם לרב הבלין סכום של 12 אלף שקל.

3902-05-16

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 125KB)