בניגוד לפרסומים בתקשורת הישראלית, שלפיהם כוח מסתערבים שעצר פלסטיני באוניברסיטת ביר-זית הסתנן לקמפוס במסווה של עיתונאים, בהודעה הרשמית של האוניברסיטה נטען כי המסתערבים התחזו לסטודנטים פלסטינים. "קבוצה של פעילים ישראלים, מוסווים כתלמידי קולג' פלסטינים, חטפו את ראש מועצת הסטודנטים מקמפוס אוניברסיטת ביר-זית ב-7 במרץ 2018", נכתב בפתח ההודעה. לפי ההודעה, את המסתערבים שפעלו בלב הקמפוס ליווה כוח צה"ל, שריתק את השומרים בכניסה.

בדיווח של אליאור לוי ויואב זיתון ב-ynet נכתב על "מעצר חריג בתוך אוניברסיטה, במהלך יום לימודים: מסתערבים שהתחזו לעיתונאים פלסטינים עצרו את יו"ר אגודת הסטודנטים"; בדיווח של ירון שניידר בחדשות 2 נכתב כי "צוות של לוחמים מסוערבים של מג"ב עצר מבוקש באוניברסיטת ביר-זית סמוך לרמאללה. הלוחמים, שאחד מהם הציג עצמו כעיתונאי, השתלטו על המבוקש תוך שניות וגררו אותו מהמקום"; ובדיווח של גל ברגר בחדשות כאן נכתב על "כוח מסתערבים שהתחזו לעיתונאים" ש"עוצר בנשקים שלופים סטודנט פלסטיני".

עדכון, 8.3: גם במשמר הגבול הכחישו כי הלוחמים התחזו לעיתונאים. "ההיטמעות לא כללה כל שימוש בכיסוי עיתונאי זה או אחר", נמסר ממג"ב, כך על-פי דיווח של חברת החדשות.