ב"ישראל היום" דוחים מכל וכל את טענות הקרן החדשה לישראל ועומדים על כך כי בפרסום בעיתון על אירוע שנקשר בקרן לא נפל כל פגם, כך עולה מכתב הגנה שהגיש העיתון לפני ימים אחדים לבית-המשפט (גילוי נאות: "העין השביעית" זוכה לתמיכת הקרן החדשה לישראל).

בתחילת חודש יולי פורסמה ב"ישראל היום" ידיעה מאת יאיר אלטמן תחת הכותרת "'מופע הפרידה' של גטאס – בתמיכת הקרן החדשה לישראל". בידיעה נטען כי "הקרן החדשה לישראל סייעה לפרסם את 'כנס הפרידה' מחבר-הכנסת לשעבר באסל גטאס". למחרת פורסמה בעיתון ידיעה עוקבת תחת הכותרת "רגב נגד הקרן החדשה: 'סייעה להאדרת מחבלים'". בידיעה זו, אף היא מאת אלטמן, חזרה הטענה כי "הקרן החדשה סייעה לפרסם את אירוע הפרידה של ח"כ לשעבר באסל גטאס טרם כניסתו לכלא".

ההפניה לידיעה בשער "ישראל היום", 9.7.2017 (פרט)

ההפניה לידיעה בשער "ישראל היום", 9.7.2017 (פרט)

כחודש לאחר מכן פרסם אלטמן ידיעה נוספת, הפעם על פגישה בין השרה מירי רגב ליועץ המשפטי לממשלה לצורך דיון על יישום "חוק הנכבה". בין היתר הוזכר בידיעה כי "הפגישה נערכה לבקשת השרה רגב בעקבות הפרסום ב'ישראל היום' אודות אירוע הפרידה שנערך לח"כ לשעבר באסל גטאס בתיאטרון יפו, שפרסומו מומן בסיועה של הקרן החדשה לישראל".

בעקבות הפרסומים הגישה הקרן תביעה בסך 75 אלף שקל באמצעות עו"ד ישי שנידור. בקרן טענו כי הפרסומים "שקריים, מסיתים ודיבתיים", שכן לא ידעו כלל על קיומו של אירוע הפרידה לגטאס, שנערך בכפר ראמה, וכי בסך הכל היו שותפים באתר בשם "50 סוף", שקידם אירוע אחר בתיאטרון יפו, שאמנם אף בו נטל חלק גטאס – אך באופן שולי, ובכל מקרה לא היתה זו "חגיגת הפרידה" מחבר-הכנסת לשעבר טרם כניסתו לכלא. עוד טענו כי התצלום שהוצמד לידיעה נלקח מאירוע הפרידה בכפר ראמה אך הוצג כאילו צולם ביפו, באירוע שקודם באתר בתמיכת הקרן.

בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות עו"ד עיינה נוימן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות' טוען העיתון כי הדיווח של אלטמן היה "דיווח חדשותי, אינפורמטיבי, המבוסס על עובדות שנבדקו עובר לפרסום, תוך שתגובת הקרן החדשה לדברים הובאה והוצגה בדיווח באופן מלא".

לפי "ישראל היום", בניגוד לטענת הקרן, עובדת השתתפותו של גטאס באירוע ביפו פורסמה מראש ושמו נכלל ברשימת הדוברים באירוע. "ודוק, לאחר פרסום הידיעה ב'ישראל היום' הוסר, באופן המעורר תמיהה, עמוד האירוע הכולל את שמו של ח"כ לשעבר גטאס ברשימת הדוברים, מאתר תיאטרון יפו, ומשכך גם מהפרסום באתר '50 סוף'. עובדה זו מדברת בעד עצמה". עוד מציינים בעיתון כי גם באירוע ביפו דיבר גטאס על הרשעתו בפלילים, בעקבות הברחת מכשירי טלפון לאסירים פלסטיניים, ואף הצדיק באוזני קהל הנוכחים את מעשיו.

אשר לשיבוץ התצלום של גטאס מכפר ראמה בצמוד לדיווח על דבריו ביפו מסבירים בעיתון כי הדבר נעשה "לשם הצגה ויזואלית שלו גרידא", וכי בעקבות פניית הקרן החדשה הוסר התצלום מאתר העיתון.

29154-09-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 17MB)