כשנוחי דנקנר ודומיו סומנו כאויב מספר אחת של כלכלת ישראל על-ידי היומון הכלכלי "דה-מרקר", סבר פלוצקר היה אחד הסנגורים הגדולים של הטייקונים. כמה טוב שהם כאן, וכמה עבודות הם מייצרים, ושחס וחלילה לא נכעיס אותם עם מסים גבוהים מדי או בלימת תספורות, כי אז הם פשוט ייקחו את העסקים הנהדרים שלהם למדינה אחרת, ולא חסר כאלה שישמחו לקלוט אותם.

בחודשים האחרונים יש למייסד "דה-מרקר", גיא רולניק, מטרה קבועה חדשה: ענקיות האינטרנט, מה שמכונה באנגלית GAFA, כלומר גוגל, אפל, פייסבוק ואמזון. כמעט כל טור של רולניק, שבוע אחר שבוע, מוקדש לסכנות שמציבים תאגידי הענק הללו לעיתונות החופשית, לכלכלה ולמעשה לדמוקרטיה המערבית כולה. בשבועות האחרונים החלו להתפרסם גם ב"דה-מרקר" היומי שלל כתבות תחת הכותרת "המעצמות החדשות", המוקדשות אף הן לסיקור ביקורתי של GAFA.

הבוקר, כמו שעון, מתייצב להגנתן של המעצמות החדשות הפרשן הכלכלי הבכיר של "ידיעות אחרונות", סבר פלוצקר. כמה טוב שהן כאן, וכמה עבודות הן מייצרות, ושחס וחלילה לא נכעיס אותן עם מסים גבוהים מדי.

"טוב שהן כאן" היא הכותרת לטורו המתפרסם בכפולה הפותחת של "ממון". אחרי שפלוצקר מדמה את ענקיות האינטרנט ליהודים הסובלים מאנטישמיות הוא מציין כי הן דווקא כן משלמות מסים (אם כי חלק ניכר מרווחיהן כלואים במדינות שבהן הן זוכות לתנאי מיסוי מפליגים).

"גם ישראל רוצה לנגוס במסים שחברות כמו גוגל, אמזון ואפל חייבות לרשות המסים האמריקאית, בטענה כי הם נוצרו והופקו בשטח ישראל", כותב פלוצקר, ומיד מוציא את הרוח מהמפרשים: "גם אם הדרישה של ישראל ל'חלק הוגן' במסי חברות הטכנולוגיה והאינטרנט היתה נענית במלואה, ההכנסות בפועל היו מזעריות [...] מוטב שלא לתפור כיסים. מיסוי מקומי על רווחי חברות אינטרנט וטכנולוגיה רב-לאומיות לא ישתווה לעשירית מהמסים הנגבים מייבוא המכוניות הפרטיות ויהיה כרוך במלחמות משפטיות ממושכות, מורטות עצבים".

אחרי הקריאה שלא לפעול למיסוי כמה מהתאגידים העשירים והחזקים בעולם שפועלים בישראל עובר פלוצקר לדבר בשבחם. "לפני שאנחנו יורדים – גם אם בצדק – לחיי חברות הטכנולוגיה הזרות, המשמשות כיום שליחות לדבר מצווה של ישראל בעולם, מהללות ומשבחות אותנו, הבה נביא בחשבון שבארץ פועלים 300 מרכזי מחקר ופיתוח זרים", הוא כותב. "חברות-האם שלהם, אותן ענקיות טכנולוגיה, מממנות 52% מהמחקר והפיתוח בארץ ומשלמות עליו מס כדין.
בלעדיהן, בלי נוכחותן כאן, נהיה שוב רק ארץ זבת חלב ודבש, לא ארץ זבת טכנולוגיה. נחזור למצב של מאזן תשלומים בינלאומי שלילי, למחסור במטבע חוץ, לשקל חלש, לאינפלציה גבוהה ולרמת חיים נמוכה. בצאתן מהמדינה, החברות הללו ייקחו איתן את המוחות הישראלים היצירתיים ביותר".