ה"ג'רוזלם פוסט" ישלם עשרות אלפי שקלים לבעל טור לשעבר שהגיש נגדו תביעה, כך פסקה בשבוע שעבר השופטת קרן מילר מבית-משפט השלום בירושלים.

ד"ר מרטין שרמן כתב ל"ג'רוזלם פוסט" טור שבועי בשנים 2011–2016. על-פי ההסכם בינו לבין העיתון, עבור כל טור קיבל 500 שקל בתוספת מע"מ. לדבריו, למרות הפופולריות הרבה של הטור ומספר קוראיו הרב, בסוף חודש דצמבר 2014 הודיע לו העורך הראשי דאז, סטיב לינדי, כי מנכ"לית העיתון, רונית חסין-הוכמן, החליטה להפחית את תדירות פרסום הטור או את התמורה שיקבל ב-50%.

שרמן התנגד לתכתיב, ולדבריו במשך כשנה ניסה לקבוע פגישה עם המנכ"לית, אולם ללא הצלחה. בינתיים המשיך וכתב את טורו השבועי וה"ג'רוזלם פוסט" פרסם אותו, אך בלי לשלם כל תמורה. רק לאחר שפנה לבעלים של העיתון, אלי עזור, הצליח לקיים פגישה עם המנכ"לית חסין-הוכמן, ובה נקבע לדבריו כי העיתון ישלם לו 500 שקל בתוספת מע"מ עבור כל טור, כולל תשלום רטרואקטיבי מחודש ינואר 2015.

ואולם, לטענת שרמן העיתון התנער מהתחייבות זו ומהתחייבויות אחרות שהתקבלו באותה פגישה, וסירב למלא את חלקו. באמצעות עורכי-הדין מרק צל ונעם שרייבר הגיש שרמן תביעה נגד העיתון, ודרש לקבל פיצוי בסך 70,296 שקל.

בעיתון טענו מנגד, באמצעות עורכי-הדין חיים בן-יעקב ואבי חי, כי ההחלטה לקצץ בשכרו של שרמן נבעה מ"שיקולים תקציביים של העיתון ושינויים שנערכו בו בעקבותם". לפי גרסת העיתון, אף שהביע חוסר שביעות רצון מהקיצוץ בשכרו וביקש שלא יחול שינוי בתמורה ששולמה לו, עצם העובדה שהמשיך לשלוח את טורו מדי שבוע לעיתון העידה כי בפועל "הביע את הסכמתו לאותו שינוי". תביעתו, כך נטען, אינה אלא ניסיון מופרך לזכות בכספים שאינם מגיעים לו.

בשבוע שעבר נפגשו הצדדים בפני השופטת מילר, ולאור המלצת בית-המשפט הסכימו להסמיך אותה לתת פסק דין בדרך של פשרה, כך שהעיתון יפצה את שרמן בסכום שבין 20,475 ל-40,950 שקל. כעבור זמן קצר הודיעה השופטת מילר כי העיתון ישלם לבעל הטור 37,500 שקל, את אגרת בית-המשפט, וכן שכר טרחת עורך-דין בסך 1,500 שקל.

38595-11-16