בעיתונים "מעריב" ו"ישראל היום" ובאתרים "כלכליסט" ו"נענע10" פורסמו היום (30.8) ממצאי סקר דעת קהל שנערך בקרב יהודים בלבד. בידיעות הוצגו ממצאי הסקר כאילו נערך בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסיה.

יובל בגנו דיווח ב"מעריב" כי לפי סקר שערך איגוד האיטרנט הישראלי, "35% מבני הנוער בישראל" חוו סוג כלשהו של בריונות ברשת. בהמשך מובהר כי הסקר, שנערך על-ידי מכון שריד, בוצע בקרב "כ-500 בני נוער במגזר היהודי". במלים אחרות, עורכי הסקר התעלמו מכחמישית מאוכלוסיית בני הנוער בישראל, הערבים. אם לא די בכך, הפִסקה הראשונה בידיעה כללה הטעיה שלפיה נתוני הסקר מתייחסים ל"בני הנוער בישראל", בעוד שבפועל הם מייצגים את המצב בקרב בני הנוער היהודים בישראל.

"מעריב", 30.8.2017

ידיעה דומה פורסמה באתר "כלכליסט". יואב סטולר דיווח על "35% מבני הנוער בישראל" שחוו פגיעה ברשת, אף כי מיד בהמשך נמסר ש"הסקר נערך בקרב כ-1,000 איש מהאוכלוסייה היהודית בלבד". בשולי ידיעה בלתי חתומה שעלתה על-ידי חדשות ערוץ 2 באתר mako צוין כי הסקר נערך בקרב 500 בני נוער יהודים ו-500 מבוגרים יהודים, ובכל זאת בכותרת ובפסקה הפותחת הממצאים הוצגו כמייצגים את כלל הנוער בישראל. כך גם בידיעה מאת אסף גולן שפורסמה באתר nrg.

ב"ישראל היום" ההטעיה היתה חמורה עוד יותר. לקוראי העיתון לא היתה כל דרך לדעת כי הנתונים שהם קוראים מתבססים על סקר אפרטהייד, סקר שבוחן סוגיה הנוגעת לכלל האוכלוסייה במדינה אך נערך בקרב מדגם מייצג של חלקה. בידיעה מאת אילן גטניו נכתב על "35% מבני הנוער בישראל", אך בשום שלב לא הוזכר כי הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של בני נוער יהודים בלבד.

באתר ערוץ 7 פורסמה ידיעה מאת אלירן אהרון שגם היא התעלמה לחלוטין מזהות הנסקרים, באתר News1 פורסמה ידיעה דומה מאת מירב ארד, וכך גם באתר "נענע10", שבו דווח על ממצאי הסקר בידיעה בלתי חתומה ובלי לציין כי המדגם המייצג כלל יהודים בלבד.

לאחרונה הוגשה תלונה מקיפה למועצת העיתונות בעקבות פרסום סקרים מפלים באופן מטעה בכלי התקשורת השונים. דיון בתלונה, שהוגשה בשם עמותת הצלחה על-ידי עו"ד אלעד מן (יו"ר עמותת "העין השביעית"), אמור להתקיים בעוד כשבועיים.