חני נחמיאס נאנסה על סט של סרט בבימויו של זאב רווח והתוודתה על כך בראיון ל"ידיעות אחרונות" – כך יכולים היו להבין קוראי העיתון מכותרת גדולה שנדפסה הבוקר בעמוד השער שלו. "חוויתי אונס בסרט של זאב רווח", נכתב בציטוט מפי נחמיאס שהופיע על השער. בידיעה עצמה היא מצוטטת כאומרת "חוויתי אונס, ממש ככה". אלא שזמן קצר לאחר הפרסום הצהירה נחמיאס כי מעולם לא אמרה את הדברים – וכך אישרה גם הכתבת שחתומה על הדיווח.

הכתבה של "ידיעות אחרונות" מהיום היא מעין קדימון מורחב לראיון עם רווח שעתיד להתפרסם במהדורת סוף השבוע. מי שימשיך ויקרא אותה יגלה שהציטוטים הנחרצים של נחמיאס אינם מה שהם נראים. לדבריה, היא עברה חוויה קשה וטראומתית – אך לא נאנסה. "אמנם חס וחלילה, חס ושלום, לא היתה חדירה, אבל בתחושה שלי אז עברתי אונס", מצטטת אותה בר-חיים בהמשך הכתבה. עורכי החדשות ב"ידיעות אחרונות", כך נראה, בחרו להתעלם מההבהרה שנכללה בכתבה, והעניקו לה את הפניית השער המטעה.

בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה מתחה נחמיאס ביקורת חריפה על האופן שבו נערכו דבריה, וחשפה תכתובת שקיימה הבוקר עם המראיינת. "כותרת כה מסולפת לא קראתי מעודי", כתבה נחמיאס. "אתמול בלילה התקשרה אלי הכתבת גבי בר-חיים וביקשה את תגובתי על כתבה שהיא עושה על זאב רווח. עניתי לה. מה הקשר בין תשובותי ובין מה שפורסם??? אז ככה: מעולם לא חוויתי אונס!!! כשחקנית עברתי טלטלה קשה על הסט. סצנה אלימה וקשה, נכון. אבל פרופורציה... זה סט צילומים. אין לי ולא היתה לי מעולם טענה לזאביק רווח. אמרתי הכל לכתבת... אז מה? אם בא לכם תציצו בהתכתבות שלי איתה ותבינו הכל".

מצילומי המסך שצירפה נחמיאס לפוסט עולה כי בר-חיים מסכימה איתה. "ברור שלא היה אונס!", כתבה בר-חיים לנחמיאס, "אני בהלם שהם לקחו חתיכות מהראיון לחדשות".

התכתובת בין חני נחמיאס לכתבת "ידיעות אחרונות" גבי בר-חיים, בצירוף הכותרת המטעה (לחצו להגדלה)

התכתובת בין חני נחמיאס לכתבת "ידיעות אחרונות" גבי בר-חיים, בצירוף הכותרת המטעה (לחצו להגדלה)

לאחר פרסום הפוסט עלתה נחמיאס לשידור בתחנת הרדיו 103FM והאשימה את "ידיעות אחרונות" בהוצאת דבריה מהקשרם. "זו כותרת מעוותת וזו מניפולציה, חבל שעורכים עיתונאיים עושים דברים כאלה, יש מאחורי הכותרות הללו בני אדם. לא חוויתי אונס. לא בוצע בגופי שום דבר. היתה סצנה אלימה וייצרית על הסט", צוטטה באתר "מעריב", "השחקן הטוטאלי קרע לי את השמלה, וזה לא היה אמור לקרות. אני כבת 26 הייתי מבוהלת והתחלתי לבכות. זה חרג ממה שתוכנן, אבל זה רחוק מאונס. [...] יש פה עיוות של מערכת 'ידיעות אחרונות', המנסה למכור עיתונים".

בתכתובת בין נחמיאס לבר-חיים מציעה הכתבת להוסיף לגרסה המקוונת של הידיעה הבהרה שלפיה אין לנחמיאס טענות כלפי זאב רווח, אולם בלי להזכיר את הכותרת המטעה ואת סוגיית האונס. נחמיאס סירבה לכך, ובהמשך היום שוכתבה הידיעה ב-ynet כך שלא תכלול את הדברים שפורסמו בשער העיתון. במקום "חוויתי אונס על הסט של זאב רווח", כעת נכתב בכותרת ש"זה היה כמו אונס".

אגב, גם בבוקסת הרקע שצורפה לכתבה היום ב"ידיעות אחרונות" נכללה הטעיה מאותו הסוג. כתב התרבות יואב בירנברג הזכיר בה את סצנת האונס המפורסמת מהסרט "הטנגו האחרון בפריז" בבימויו של ברנרדו ברטולוצ'י, שלדבריו "היתה למעשה אונס אמיתי של השחקנית מריה שניידר". שניידר המנוחה אכן העידה כי עברה חוויה טראומתית, וברטולוצ'י הודה כי הורה לשחקן מרלון ברנדו להתנהג אליה באלימות שלא הופיעה בתסריט – אך אף אחד מהם לא אמר שאכן אירע על הסט אונס של ממש.

"חוויתי אונס על הסט של זאב רווח". ההפניה המסולפת ב-ynet, הבוקר (צילום מסך)

"חוויתי אונס על הסט של זאב רווח". ההפניה המסולפת ב-ynet, הבוקר (צילום מסך)

זו אינה הפעם הראשונה שבה מסלפים עורכי "ידיעות אחרונות" ציטוטים ומשבצים בהבלטה כותרת מטעה. בשנה שעברה פורסמה בעיתון כותרת ראשית שהאשימה את הרב אייל קרים, שעמד להתמנות לתפקיד הרב הראשי של צה"ל, בכך שהכשיר אונס של נשים לא-יהודיות. "הרב הצבאי החדש: מותר לאנוס בעת מלחמה", נכתב בשער. בכותרת המשנה צוטט קרים כמי שכתב ש"בעת מלחמה מותר לספק את יצר הרע באמצעות משכב עם גויות טובות מראה בניגוד לרצונן". אלא שלמעשה, את הציטוט כתב אדם אחר לגמרי ואילו קרים כתב באופן מפורש את היפוכם של הדברים.

בתחילת השנה פירסם "ידיעות אחרונות" בכותרת הראשית ציטוטים מפסק הדין במשפטו של החייל אלאור אזריה. אלא שנוסח פסק הדין המתוקשר לא התאים כנראה לצורכי עורכי השער ב"ידיעות אחרונות", והם שכתבו אותו והניחו את הטקסט שיצרו בין מרכאות.

"ידיעות אחרונות": הסיקור שיקף את דבריה

עורך "ידיעות אחרונות", רון ירון, בחר שלא למסור תגובה לדברים, אך באתר האינטרנט של העיתון פורסמה הבהרה ובה קטע מתוך השיחה שקיימו הכתבת והמרואיינת. אף שנחמיאס מדגישה בדבריה שלא נאנסה, היא מדברת על "תחושה" של אונס. בהבהרה, שנוסחה כמעין פנייה אישית לנחמיאס, נכתב ש"הסיקור הבוקר בעיתון בהחלט משקף את הדברים שלך, אבל אם את חשה אחרת – אנחנו מתנצלים".