העיתון "גלובס" ישלם עשרות אלפי שקלים לצלם עיתונות שתבע אותו בגין הפרת זכויותיו, ויסיר עשרות תמונות שצילם מאתרו, כך סוכם לפני שבועות אחדים בהסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין.

לפני כשנה הגיש הצלם אדוארד קפרוב, באמצעות עורכי-הדין אהוד גבריאלי והילה עוז-מאיר, תביעה נגד "גלובס" בדרישה לפיצוי בסך 300 אלף שקל. קפרוב טען כי לפני שנים אחדות הצטרף לצוות הצלמים של מוסף "G" וביצע עבור המגזין עבודות צילום כפרילנסר. בהמשך גילה כי צילומיו מופיעים שוב ושוב בחלקים אחרים של העיתון, וזאת מבלי שקיבל כל תשלום על כך, ולעתים מבלי שאף קיבל קרדיט ותוך שהצילומים נחתכו ושונו.

קפרוב טען כי לאחר שגילה זאת ביקש להיפגש עם מנכ"ל העיתון, איתן מדמון, אך "הומלץ לו בחום" שעדיף לו לא להיפגש עמו. זמן קצר לאחר מכן, הוסיף קפרוב, קיבל יחד עם שאר צלמי העיתון בקשה לחתום על חוזה שלפיו הוא מוותר על כל זכויותיו ומעבירן לידי העיתון.

בעיתון טענו מנגד, באמצעות עו"ד יורם מושקט ומנחם אברהם, כי הם בעלי זכויות היוצרים בתמונות, שכן אלה נוצרו לפי הזמנתם. בנוסף נטען כי דווקא ניתן קרדיט הולם לקפרוב. כמו כן נטען מטעם העיתון כי מהזמן שחלף בין מועד הגילוי בדבר ההפרות לכאורה של זכויות הצלם לבין מועד הגשת התביעה בית-המשפט ניתן להבין שהצלם ויתר בפועל על זכויותיו.

בסופו של דבר התביעה לא הגיעה לידי הכרעה. בהודעה שהעבירו באי כוח הצדדים לבית-המשפט נמסר כי מבלי להודות בכל טענה ישלם העיתון 64 אלף שקל לקפרוב. בנוסף התחייב העיתון "לא לפרסם בעתיד כל תמונות פרי יצירתו של התובע, בכל עיתון או מגזין שלהם, בין בנייר ובין במהדורה אינטרנטית, או בכל דרך אחרת, וזאת גם בהתייחס לתמונות שפורסמו על-ידיה בעבר".

כמו כן, ב"גלובס" התחייבו להסיר מאתר האינטרנט את התמונות של קפרוב המלוות כתבות שלא לשמן צולמו. התמונות המלוות את הכתבות ממוסף "G" יישארו על כנן, וכן כל התמונות שמופיעות במהדורה הדיגיטלית של "גלובס" באינטרנט.

56676-06-15

להורדת הקובץ (PDF, 143KB)