בערוץ התיירות של אתר ynet עלתה הבוקר כתבה מאת עדי ונמרוד רשף על סיור שערכו בספארי באפריקה. "התירוץ לנסיעה היה עבודה על ספר הקומיקס הבא שלי. רציתי לצייר את החיות בסיפור שלי בסביבתן הטבעית", כתב רשף. "אז דחקתי למזוודה דפי רישום ועפרונות רכים ונחתתי בעיר המרכזית ארושה, ממנה יוצאים הג'יפים למסע ספארי בשמורות המפורסמות של מזרח אפריקה  סרנגטי, נגורונגורו, טרנגירה ומנייארה".

רשף מתאר בכתבה את הסיורים שערך במשך כמה ימים בספארי האפריקאי, והוא שופע מחמאות. הטקסט שלו נקרא יותר מכל כהמלצה חמה לצאת גם כן למסע שכזה: "מזג האוויר נהדר והתאורה מושלמת לצילום"; "כבר בכניסה לשמורה פגשתי את הזברות הראשונות שלי"; "לקום בבוקר ולראות אנטילופות צעירות משחקות מתחת למרפסת זה כמו להתעורר לסרט של דיסני, פשוט מושלם"; "זה פשוט בלתי נתפס לשחות בבריכה כשבמרחק מטרים ספורים ממך שתי לביאות מסיימות לשתות ומפנות את המקום לבאפלו".

רשף אפילו מוצא לנכון לשבח את שירותי הלינה שקיבל. הוא מציין כי בערב הגיע ללון ב"לג'נדרי לודג'" ומוסיף: "גילוי נאות: לפני עשר שנים עשיתי מסע ספארי באפריקה וישנתי באוהלים בשטחי השמורה. האפשרות לחזור בסוף יום מתיש אל אמבטיה חמה ומצעים רכים היא עניין מהותי עבור האדם המודרני".

מתוך הכתבה

מתוך הכתבה

לפי הטקסט של רשף, הוא עצמו צילם את התצלומים המלווים את הכתבה, אולם לפי הקרדיט שמתחת לתצלום הראשון, הם סופקו על-ידי חברת ספארי-קומפני. חברת ספארי-קומפני גם מקבלת אזכור בסיום הכתבה, שם נכתב: "תודה רבה לרונית הרשקוביץ – ספארי-קומפני על העזרה בהכנת הכתבה".

ברכת תודה שכזו רומזת לגולש כי הטיול לאפריקה מומן על-ידי חברת ספארי-קומפני. זהו מעין גילוי נאות במשתמע, שאינו מבהיר לגולש את טיב היחסים בין החברה, הכותב והאתר המפרסם, אך לפחות נותן לו תחושה כי כדאי לקחת את התשבחות של רשף בעירבון מוגבל. ובכל זאת, מה שאינו מצוין בסוף הכתבה, או בשום מקום אחר, הוא שנמרוד רשף קשור אישית לרונית הרשקוביץ וחברת ספארי-קומפני. הרשקוביץ, מייסדת חברת ספארי-קומפני, היא בת-זוגו של אביו של נמרוד רשף, פולי רשף.

באתר ynet העדיפו שלא למסור תגובה.

עדכון, 30.11: הכתבה הוסרה מאתר ynet (עותק שמור).