"דווקא היום, שבו הכנסת מציינת את היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, מחובתנו למנוע מצב שבו נשים תחשושנה מלהגיש תלונה בשל התופעה המכונה רצח אופי בתקשורת. אני חושב שכל אחד מבין בדיוק על מה אני מדבר ואין צורך לפרט", כך אמר הבוקר מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב דודי כהן, בפתח רב-שיח בנושא משטרה ותקשורת, שהתקיים במסגרת כנס אילת לעיתונות.

כהן, שכיוון לאופן שבו התקשורת מסקרת את מי שהתלוננה נגד ניצב אורי בר-לב כי הטריד אותה מינית, אמר עוד: "יש חשיבות שהציבור יבין שהתלונות צריכות להיות מטופלות ברגישות ומקצועיות, לא במשפט ראווה מעל גלי האתר או דפי העיתונים. העיסוק, לטעמי, בתקשורת בפרשה האחרונה מוגזם, מעורר לחץ וחוטא לכל הצדדים. במידה מסוימת, כמה מאנשי התקשורת עושים עוול לכל המעורבים בפרשה, כולל למשטרת ישראל".

עוד הוסיף כהן, שמנהל בשנתיים האחרונות סכסוך מתוקשר עם ניצב אורי בר-לב, כי "מה שחשוב זה מבחן התוצאה הסופי ולא הרבה מאוד דברים שבדרך, ולכן תוצאת חקר האמת היא בראש סדר העדיפויות של מערכת אכיפת החוק, של משטרת ישראל ושלכם, אנשי התקשורת. כל אמירות מעבר לכך הן ספקולציות מיותרות שיש בהן כדי לפגוע בטוהר ובהוגנות ההליך המתנהל בנציבות ובמח"ש. מנסיוני ומנסיונם של אחרים, 90% מהפרסומים בימים האחרונים הם פשוט לא בכיוון ולא במקום. מה שחשוב זה מבחן התוצאה", קבע.

לפני שהתייחס לסיקור הפרשה שנידונה בימים אלה בתקשורת, ציין מפכ"ל המשטרה כי לטעמו, "למשטרת ישראל ולתקשורת מטרות משותפות". לדבריו, "הקשר בין המשטרה לתקשורת הוא בעל משמעות משותפת עם מטרות משותפות במדינה דמוקרטית. והדגש הוא על מדינה דמוקרטית".

כהן התבטא גם ביחס לסדרת הכתבות על אלימות מצד שוטרים שערך העיתונאי דב גילהר ושודרה לאחרונה בחדשות ערוץ 10. "אני באופן אישי לא מבין את שאיפתם של גורמי תקשורת כאלה ואחרים לייצר קמפיין שלילי על גבם של שוטרים ולייצר תופעות שליליות במשטרה שהן בגדר יש מאין", אמר.

"משטרת ישראל, רבותי, היא לא משטרה אלימה, היא משטרה איתנה, ערכית, מקצועית, העומדת בכל סטנדרט של משטרות במדינות מודרניות [...] לא יכול להיות שעושים ביקורת על המשטרה על תופעה שאינה קיימת. אין לי כוונה לתת לשום ציבור לפגוע שלא בצדק בשמו של ארגון כה חשוב, שאין לו תחליף במדינת ישראל. בנקודה הזו אני מצפה, הן כמפכ"ל והן כאזרח, לגילוי אחריות מצד גופי וגורמי תקשורת".

לאחר מכן, התנהל רב-שיח בהנחיית עיתונאי "חדשות 10" ברוך קרא. עמיתתו של קרא לערוץ, הכתבת שיר שגיא, הגיבה לביקורת שמתחו המפכ"ל כהן ודובר המשטרה, רפי יפה, על כלי התקשורת. "יש היתממות גם מצדו של המפכ"ל וגם מצדך, רפי", אמרה, "מתוך יציאה מנקודת הנחה שדוברות המשטרה לא לוקחת שום חלק בכל מה שמתנהל, כשבעצם מי שמניע את הדברים, מי שמחלק למחנות, מי שבונה תמונה אינטרסנטית, בעצם מגיע מתוך המשטרה".

שגיא הלינה על אי-השקיפות בדוברות המשטרה, ואמרה: "יכול להיות שאם הייתם פחות מתערבבים בתוך אותם מאבקים ופוליטיקה תקשורתית ומנסים לטפל בדברים מלמעלה, מבחוץ, ולא ללכלך את הידיים, זה היה מוסיף כבוד למשטרה ומשפר ללא היכר את תדמיתה של המשטרה בעיני הציבור". דבריה זכו למחיאות כפיים.

בהמשך הדיון הגיב הדובר יפה לטענה כי אל למשטרה להתלונן על הפרופיל התקשורתי הגבוה של החקירה הנוכחית בעניינו של ניצב בר-לב, לאור העובדה כי בחקירות קודמות המשטרה עצמה תרמה במכוון לסיקור תקשורתי בולט. יפה כינה טענות אלו "צביעות והתחסדות". הוא הזכיר כי בחקירת פרשת הולילנד אף נחקר לא נגלה לעיני המצלמות.

יחד עם זאת, הוסיף: "דיברו על המאבק מאחורי הקלעים, אנחנו לא ניתמם. אנחנו הכספומט של התקשורת בחלק ניכר מהנפח התקשורתי, וכמו שהוזכר פה, אנחנו רוצים לגבות את העמלה. אנחנו נגבה את העמלה יום-יום, שעה-שעה". בתשובה לשאלה למה הוא מתכוון כשהוא מדבר על גביית עמלה, הבהיר יפה כי מדובר במטאפורה בלבד.