זכי רכיב, יושב-ראש קבוצת "מעריב", הודיע היום כי אבי משולם (33), לשעבר העורך הראשי של האתר וואלה, ימונה לעורך הראשי של עיתון "מעריב" במקום יואב צור. צור ימונה למנכ"ל מעריב-אחזקות, תפקיד שמילא עופר נמרודי עד לפני שבוע. נמרודי עזב את תפקיד המנכ"ל סמוך להיכנסו של רכיב כמשקיע ב"מעריב". רכיב, שעשה את הונו בתעשיית ההייטק, רכש 44% ממניות "מעריב".

אבי משולם (צילום: "העין השביעית")

אבי משולם (צילום: "העין השביעית")

רכיב בישר על המינוי לעובדי "מעריב" באמצעות הודעת דואר אלקטרוני שנשלחה בתפוצה רחבה, והתייחס בהודעה למינוי העורך החדש כאל חלק מ"השינויים וגיבוש האסטרטגיה של הקבוצה, והתוכנית ליישומה". רכיב הוסיף: "אני מאחל לכל הגורמים הצלחה רבה בתפקידיהם החדשים, ומבטיח להמשיך ולעדכן אתכם בצעדים הבאים". עובדים ב"מעריב" ששוחחו עם "העין השביעית" הביעו הפתעה ממינויו של משולם, ואמרו כי אף אחד לא הכין אותם לכך שייערכו חילופי תפקידים במשרת העורך הראשי.

רכיב גם טרם עידכן את עובדי העיתון, את ציבור הקוראים או הציבור בכלל לגבי כוונותיו לגיבושה של אותה אסטרטגיה, אולם מדברים שאמר בהזדמנויות שונות ועל-פי הרקע המקצועי שלו, נראה כי ישים את הדגש על הצד המקוון והדיגיטלי של קבוצת "מעריב", שעיקר פעילותה כעת היא בתחום העיתונות המודפסת. מינויו של משולם, שעיקר נסיונו המקצועי הוא בתחום המקוון, מתאים להערכות אלו. כך או כך, ברבעון השלישי של 2010 הודיע "מעריב" על הפסד של 28.5 מיליון שקל, הגדול בכ-20 מיליון שקל מהרבעון המקביל אשתקד.

יואב צור נכנס לתפקיד עורך "מעריב" לפני כשנה וחצי בלבד, לאחר שכיהן כעורך הראשי של רשת המקומונים של העיתון. אבי משולם כיהן כעורך הראשי של האתר וואלה משנת 2004 ועד לפני חודשים אחדים.

עורכים בעיתון "מעריב" הביעו היום סיפוק מעזיבתו של צור, ותמיהה על מינויו לתפקיד ניהולי בכיר. במקביל, אומרים העורכים, מקווים במסדרונות המערכת שמשולם יפגין השקעה רבה יותר בעבודה היומיומית של עריכת העיתון. טרם הוברר מה יעלה בגורלו של יואב גולן, סגנו של צור ומי שתיפקד כעורך בפועל של עיתון "מעריב" ושל האתר nrg.