מגזין "ליידי גלובס" האחרון יצא בגיליון חג בן קרוב ל-300 עמודים אשר הוקדש לדירוג הנשים המשפיעות בישראל. בין היתר נכלל בגיליון סקר שנערך עבור המגזין על-ידי מכון הגל-החדש. הסקר בחן מיהן הנשים המוערכות ביותר בישראל ומיהן הנשים המשפיעות ביותר במדינה.

על-פי "ליידי גלובס", הסקר נערך בקרב "מדגם מייצג של 500 מרואיינים דוברי עברית הגולשים באינטרנט, בני 18 ומעלה". ואולם, ראובן הררי, מנכ"ל הגל-החדש, אישר בפני "העין השביעית" כי בפועל מדובר במדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בלבד.

חרף האפליה, ממצאי הסקר הוצגו ב"גלובס" ככאלה המייצגים את עמדות כלל הציבור. הסקר, כך נכתב בכותרת המשנה לידיעה על ממצאיו, "בדק כיצד נתפסות המנהלות והפוליטיקאיות הבכירות בקרב הציבור הרחב". גם בגוף הידיעה, שעליה חתומה הכתבת גלית חתן, יוחסו הממצאים בסקר ל"ציבור" הכללי ולא לציבור היהודי בלבד.

זו השנה השנייה ברציפות שנכלל סקר מפלה בגליון 50 המשפיעות של "ליידי גלובס" (עורכת: ורד רמון-ריבלין). בספטמבר של השנה שעברה פרסם המגזין סקר דומה, אף הוא באמצעות מכון הגל-החדש, שהתבסס גם כן על מדגם מייצג של "דוברי עברית" (קרי: יהודים בלבד) וממצאיו הוצגו כמייצגים את עמדות כלל הציבור ("מה חושב הציבור הרחב").

מכון הגל החדש, מקבוצת נילסן, הוא מכון הסקרים שמבצע דרך קבע סקרי דעת קהל של יהודים בלבד עבור "ישראל היום". יו"ר קבוצת נילסן ישראל, עופר לוי, הבהיר בעבר ל"עין השביעית" כי אין לו שליטה על האופן שבו כלי התקשורת מציגים את ממצאי סקריו.

ב"גלובס" סירבו להגיב.

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 995KB)