נוסד ב-2002 באום אל-פחם על-ידי חברת אמואג'-תקשורת. שם האתר הוא אחד הכינויים של הערבים הישראלים בעולם הערבי, המדגיש את זיקתם לארץ-ישראל כמו גם ללאומים הערביים האחרים החיים במרחב. האתר מבקש להציג את המתרחש בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית מנקודת מבט ערבית, ופונה לקהל של דוברי הערבית בעולם ובארצות המרחב הערבי, וכן לאוכלוסייה הערבית בישראל. לפי נתוני האתר, בסוף ינואר 2006 נמנו בו כמאה אלף כניסות ליום.

עורך האתר הוא אחמד אבו-חוסיין, מבעלי אמואג'-תקשורת, המוגדרת כחברה עצמאית ללא מטרת רווח. מערכת האתר מורכבת מכמה עורכים וכתבי שטח. בפועל מועסקים באתר כשלושה כתבים קבועים – ברמאללה, בעזה ובחברון. אחת הכותבות באתר היא אלפת חדאד, המסקרת את רצועת עזה ושטחי הגדה המערבית. האתר מפרסם גם מאמרים של כותבים חיצוניים.

אף שהוא אתר עצמאי בעל תכנים מקוריים, נחשב עראבס48 למקורב לעיתון "פצל אל-מקל" של בל"ד ומשמש במה להצגת השקפת העולם של מקים המפלגה, עזמי בשארה, שלפיה על ישראל להיות מדינת כל אזרחיה ולהנהיג הפרדה מוחלטת בין דת למדינה. גם לאחר שבשארה עזב את ישראל ממשיך האתר לייצג את הקו האידיאולוגי שאימצה בל"ד, שלפיו מדינת ישראל נגועה בגזענות כלפי אזרחיה הערבים. אחדים מתוכני האתר מתפרסמים גם בעיתון המפלגתי.

עראבס48 הוא אחד מארבעת אתרי החדשות המובילים במגזר הערבי. יש בו מדורים בנושאים פנימיים, המדגישים את ההבדלים באופן הטיפול של הממסד הישראלי ביהודים ובערבים; מדורים בנושאי תרבות ואמנות בעולם הערבי ובקרב הערבים הישראלים; מדור מאמרים ודעות, ועוד. ב-2005 הוזמן עורך האתר לחקירה במשרדי השב"כ והוזהר מלקיים קשר עם עיתונאים מהעולם הערבי.

עורכים

אחמד אבו חוסיין

כתבים

וליד חמיס

בלאל דאהר

וליד יאסין

אלפת חדאד

קישורים

כתובת האתר: www.arabs48.com

ביבליוגרפיה

"מדריך החברה הערבית", מרכז מוסאווא, 2005

"עיתונות דוט.קום", המכון הישראלי לדמוקרטיה

"העיתונות הערבית בישראל 1984–2006 כמכשיר לעיצוב זהות חדשה", ד"ר מוסטפא כבהא, מכון חיים הרצוג