עיתונאי כאן 11 אבישי גרינצייג עומד מאחורי פרסומיו על ניגוד העניינים של איש יחסי הציבור רונן צור, ומבקש מבית-המשפט למחוק סעיפים בכתב התביעה שהגיש נגדו צור ואשר נוגעים לאישיותו ועמדותיו בנושאים שונים.

ב-6.8.23 דיווח גרינצייג בתוכנית "עצם העניין" של כאן 11 כי צור, שניהל באותם ימים מאבק לסגירת ערוץ 14 וקרא לחברות שלא לפרסם בערוץ, עבד קודם לכן מאחורי הקלעים כיועץ אסטרטגי לערוץ ויעץ להנהלתו כיצד להתמודד עם מפרסמים שמחרימים את הערוץ.

עוד טען גרינצייג, בראיון עם קלמן ליבסקינד, כי צור ניסה למכור לערוץ 14 אתר תחקירים שהקים, תוך שהוא מתנה זאת בכך שגם לאחר המכירה יוכל לקדם באתר את לקוחותיו. בנוסף, דיווח גרינצייג, צור ביקש להשתלב כפאנליסט בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14.​

בעקבות הדיווח בכאן 11 צייץ גרינצייג מספר ציוצים בהם כתב בין היתר "ערכים לפני כסף", "שקר כדרך חיים", וכן הגיב לראיון עם צור בחדשות 13: "רונן צור איננו חשוד באמירת אמת". בעקבות כל זאת הגיש נגדו צור תביעה בסך 500 אלף שקל.

צור טען, באמצעות עו"ד אורן גרוס, כי הפרסומים של גרינצייג הם "רמיסה חסרת תקדים של כבודו ושמו הטוב של התובע, השפלתו, ביזויו, במשלח ידו, בקשריו האישיים, בדרכו המקצועית, בדרכו הציבורית, בהתנהלותו ובאורח חייו". לדבריו, נגרמו לו "נזקים עצומים באופן שכבר עכשיו ניתן לומר בברור שיהיה קשה מאוד לתקנם".

צור הקדיש פרק מכתב התביעה לאישיותו של גרינצייג ותיאר אותו כ"אדם קיצוני חשוך, משיחי, וגזען, והומופוב המשתמש באלימות מילולית כנגד אוכלוסיות וקהילות שהתובע שם לו למטרה להגן עליהן ועל זכותן לשוויון ויחס מכבד, על כך יעידו דברים שאמר בשנים האחרונות כנגד קהילת הלהט"ב, בית המשפט העליון והתקשורת 'השמאלנית'".

בכתב ההגנה טוען גרינצייג, באמצעות עורכי-הדין טל ליבליך ואמין קסום, כי הפרסום המקורי בכאן 11 חוסה תחת ההגנות הכלולות בחוק איסור לשון הרע, כולל הגנת האמת, שכן בסך הכל ציין עובדות המעמידות את צור בניגוד עניינים מובהק, עובדות שצור עצמו לא הכחיש. עוד טוען גרינצייג כי בפרסומים הנוספים שבגינם הוא נתבע, בסך הכל הביע דעה וביקורת לגיטימית על צור, שהינו איש ציבורי. לפי גרינצייג, הוא לא עשה דבר שיכול היה לגרום לצור נזק ומכל מקום "אין לתובע אלא להלין על עצמו ועל התנהלותו אם נגרם לו נזק כלשהו".

לגופן של הטענות מפנה גרינצייג בין היתר לראיון שהעניק צור לאמנון לוי בחדשות 13, שם צור עצמו אמר כי בעבר הציע לערוץ 20 (שמו הקודם של ערוץ 14) תוכנית מיתוג. "התובע [צור] ייעץ לערוץ 14 שבזמנו היה לקוח של התובע ובהמשך אף ניהל מו"מ עם ערוץ 20 [...] כדי למכור לו תוכן, זאת עשה למרות תיעובו של התובע את הנעשה בערוץ 20 ואת התוכן המשודר בו. אכן התנהלות זו של התובע ראויה לביקורת".

לכתב ההגנה צירף גרינצייג את בקשת התגובה שהפנה אל צור טרם הפרסום הראשון. "מכיוון שהנך מערב עוינות אישית כלפיי בעבודתך ואתה פועל באופן אישי כדי לפגוע בי, ולא לראשונה אבקשך לא לפנות אליי", כתב לו צור ובהמשך הוסיף: "אשיב לכל שאלה מטעם עיתונאי ולא למי שפועל מטעמם של גורמים אינטרסנטיים במטרה לפגוע בי". תגובות אלו, טוען גרינצייג, מלמדות כי טענותיו של צור הן "בבחינת זעקת הקוזק הנגזל".

אשר לטענות של צור בדבר אישיותו של גרינצייג, נכתב מטעם הנתבע כי הוא "דוחה בשאט נפש את תיאוריו הבוטים והפוגעניים של התובע עליו". לדברי גרינצייג, חלק זה בכתב התביעה "מלמד מדוע תביעה זו אינה ראויה". בהמשך מוסיף גרינצייג כי צור "בלא בושה או סטנדרט מינימלי של יושרה, מעלה ליקוטי ציטוטים מראיונות שונים באופן מגמתי ונטול הקשר, בוחר לו את המילים שנוחות לו לצורך הגשת תביעה משוללת יסוד זו".

גרינצייג מבקש מבית המשפט להורות על מחיקת הסעיפים המשמיצים הללו מכתב התביעה בטענה כי הם "מסרבלים את הדיון".

25890-08-23