לא מצטער

zaidy_160909_377

מונתזר א-זיידי, העיתונאי העיראקי שהשליך את נעליו על הנשיא בוש בדצמבר האחרון בבגדד, שוחרר מהכלא. במסיבת עיתונאים לאחר שיחרורו טען שעבר עינויים רבים בעשרת החודשים שבהם הוחזק במעצר ואמר שאינו מצטער על מה שעשה.

אהוב קצת פחות

Media Coverage of Obama Grows More Negative - US News and World Report

העיתונות האמריקאית עדיין אוהבת את אובמה, אבל קצת פחות. על-פי נתונים שהגיעו השבוע לידינו, בחודשים האחרונים ירד הסיקור האוהד של הנשיא האמריקאי מ-59% ל-43%.

סיפור אהבה

moore_170909_377

מייקל מור, שעוסק בקידומו של סרטו החדש והאנטי-קפיטליסטי "קפיטליזם: סיפור אהבה", ניצל את ההזדמנות כדי לשתף את העולם במחשבותיו בנושא המשבר שפוקד את עולם העיתונות. אם לסכם במשפט אחד: הכל באשמת הקפיטליזם, ובעוד שנתיים כבר לא יהיה ניתן למצוא עיתונים יומיים בארצות הברית. כך סבור מור, בכל אופן.

דפדפו

Latest Google news service promises publishers money and readers Media The Guardian
השבוע הושק שירות חדש של גוגל, "פאסט-פליפ", שמאפשר לגולשים "לדפדף" בעיתונים בזמן שהם קוראים אותם באינטרנט. נשמע לכם כיף? אתם מוזמנים לנסות בעצמכם.

גלן בק טועם מהתרופה שהוא עצמו רקח

DidGlennBeckRapeAndMurderAYoungGirlIn1990.com

עורכי דינו של כוכב רשת החדשות פוקס, גלן בק, נאלצים להתמודד בשבועות האחרונים עם אתר אינטרנט סאטירי חדש שמכפיש את הלקוח שלהם באופן יצירתי. האתר, ששמו "האם גלן בק רצח ואנס נערה צעירה ב-1990?", מאמץ את הרטוריקה המעוותת שבה בק משתמש לעיתים תכופות על מנת לתקוף את הנשיא ברק אובמה, וטוען שאם בק לא מכחיש את השמועות הזדוניות שהועלו נגדו (שהוא רצח ואנס מישהי ב-1990), כנראה שהן נכונות. מיותר לציין שעד עתה, ניסיונותיהם של עורכי הדין לסגור את האתר רק הפכו אותו לפופולארי יותר.

עוד משהו שגלן בק צריך להתמודד איתו בשבועות האחרונים היא העובדה שתוכניתו איבדה כחמישים אחוז מהכנסותיה בעקבות חרם המפרסמים המתמשך על התוכנית.

ובכל זאת, לא הכל שחור בממלכת גלן בק. שכן ספריו מככבים תדיר ברשימת רבי המכר, והנה, סטיב אלמונד, מכתב העת המקוון "סלון", אפילו מצליח לראות בבק ובקולגות המתלהמות שלו בימין הקיצוני את עתידה של הספרות האמריקאית.

מייקל אריגנטון טועם מהתרופה שהוא עצמו רקח

מחלקת היחצנות של "פייסבוק" הצליחה להפיל בפח את אתר הטכנולוגיה הפופולארי "טק קראנץ'" השבוע, ולגרום לו לפרסם ידיעה שקרית והזויה שקשורה לרשת החברתית המאוד מצליחה. הסיבה למתיחה המושקעת? ל"טק קראנץ'" יש נטיה לפרסם דברים מבלי להתקשר ולברר אם הם נכונים. הפעם הנטיה הזאת עלתה להם בפאדיחה.

מפת האטלנטי

המגזין הנחשב "האטלנטיק" השיק השבוע אתר חדש ושימושי בו נאספת מדי יום מיטב הפובליציסטיקה העיתונאית בארצות הברית, ובו גם מדורגים הפובליציסטים השונים בטבלה על פי התייחסותם לסוגיות הבוערות שעל סדר היום.

רוח ספורטיבית

מרק וויקר, כתב ספורט של העיתון "אורנג' קאונטי רג'יסטר" עורר השבוע את חמתם של קוראיו כאשר בחר לכתוב טור על ג'ייסי דוגארד – אישה מקליפורניה שנחטפה בגיל 11, נאנסה, ילדה שני ילדים לחוטף שלה, ושברחה משביה לפני כחודש, בגיל 29. הזווית הקשה לעיכול שבחר דוגארד עבור הטור שלו: איזה באסה לג'ייסי דוגארד על כך שהיא נאלצה לפספס את כל אירועי הספורט הנהדרים שהתקיימו בשמונה עשרה השנים שבהם בילתה בשבי. העיתון מיהר להתנצל.

הברלין-בוייז עבדו על ברלין

גם התקשורת הגרמנית נפלה השבוע בפח. במסגרת מסע יחסי ציבור לסרט חדש, הועברה לסוכנות ידיעות גרמנית גדולה ידיעה בדבר פיגוע התאבדות כושל שהתרחש בעיר אמריקאית שלא קיימת באמת. לניסיון הפיגוע, כך נאמר בידיעה, אחראית להקת ראפ בשם "הברלין בוייז", שנעצרה על ידי הרשויות בקליפורניה. מי קנה את זה? הודות להשקעה המרשימה של המותחים (שפתחו כמה אתרי אינטרנט ופיברקו דיווח טלוויזיוני שסיקר את ה"פיגוע") כולם, פחות או יותר, כולל ה"Frankfurter Allgemeine Zeitung" – הבכיר והמכובד שבעיתוני גרמניה.

האקר עבד על ה"ניו יורק טיימס"

וירוס מציק חדר בסוף השבוע האחרון לאתר של "הניו-יורק טיימס" וסיכן את מחשביהם של הגולשים בו. כיצד זה קרה? אנשי המודעות של האתר מכרו מודעה להאקר שהשתמש בה כדי להדביק את גולשי האתר במחלות ה-Malware שלו. ה"טיימס" הסביר והתנצל.