בית-המשפט דחה תביעה שהגישו שני תושבי ההתנחלות חומש נגד העיתונאי ישראל פריי וחייב אותם לשלם לו הוצאות משפט בסך כ-12 אלף שקל.

לפני כשנה וחצי צייץ פריי בחשבון הטוויטר שלו תצלום של מצבה מנותצת וכתב: "הנה זה חוזר: מתנחלים מהמאחז העברייני חומש ירדו לכפר בורקה (שאת אדמותיו הפרטיות הם גונבים) תקפו בתים והשחיתו מצבות. ועל מי ירו החיילים? ניחשתם נכון: על הפלסטינים שבאו להדוף. 3 פצועים. מישהו מסוגל להבין למה המדינה מגבה מיליציות במקום להעיף את עברייני חומש על טיל?".

בתגובה דרשו ראש ישיבת חומש אלישמע כהן ומנהל הישיבה שמואל וינדי, תושבי חומש, פיצוי בסך 100 אלף שקלים. באמצעות עו"ד מנשה צ. יאדו טענו התובעים כי "הייחוס של התמונה של המצבה השבורה להרס בזדון על ידי מתיישבי חומש מהווה השמצה שקרית ופוגענית קשה, שתכליתה היתה לפגוע בתדמית של מתיישבי חומש, לבזות אותם ולהשניא אותם על הציבור".

פריי טען בתגובה, באמצעות עו"ד גונן בן-יצחק, כי אין בינו לבין התובעים כל יריבות, שכן הוא אינו מכיר אותם אישית, לא הזכיר את שמם ולא התייחס להם. השופט דניאל מרדכי דמביץ, מבית-משפט השלום בירושלים, קיבל את הטענה ודחה את התביעה.

"השאלה היא האם די היה בהגדרת מבצעי תקיפת בתים והשחתת מצבות בכפר בורקה כ'מתנחלים מהמאחז העברייני חומש' כדי לגרום לציבור לזהות את התובעים דנן כמי שביצעו את אותן פעולות", כתב השופט ומיד הוסיף: "התשובה לשאלה זו - שלילית".

לפי השופט דמביץ, אין בציוץ שפורסם כדי להקים זכות תביעה אישית לתובעים ועל כן על התביעה להידחות. כהן ווינדי חויביו לשלם לפריי הוצאות בסך אלף שקלים ועוד שכר-טרחת עו"ד בסך 11,700 שקלים.

בתביעה נפרדת שהגישו כהן ווינדי נגד פריי בגין פרסום דומה, חויב בעבר הנתבע לשלם להם 100 אלף שקלים כיוון שהוא ובא-כוחו לא הגיע לדיון והתביעה התקבלה בהיעדרם. בהמשך בוטל החיוב, תוך הטלת הוצאות בסך 4,000 שקלים על פריי. תביעה זו עדיין תלויה ועומדת.

37569-01-22
43815-01-22

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 471KB)