אילון מאסק הצהיר כי הכנסות טוויטר מפרסום נמצאות בעלייה אחרי בריחת מפרסמים בעקבות אופן הניהול של מאסק את הרשת. אלא שב"ניו יורק טיימס" מדווח כי לפי מצגת פנימית של החברה ההכנסות ממודעות בארה"ב דווקא ירדו. לפי העיתון, מדובר בירידה של 59% מאפריל ועד לשבוע הראשון של מאי. ההכנסות באותה תקופה עמדו על 88 מיליון דולר. מסמכים פנימיים של טוויטר חושפים כי החברה מצפה לירידה נוספת בהכנסות, תחזית שאושרה בידי עובדים בהווה ולשעבר בטוויטר.

לפי ה"טיימס", צוות המכירות ברשת החברתית מודאג מהעלייה בשיח שנאה ופורנוגרפיה ברשת, מאז שמאסק, איל הון אקסצנטרי בעל עמדות ליברטריאניות, הסיר חסמים ומגבלות מעל פרסומים בטוויטר, החזיר צייצנים חסומים והפיץ תיאוריות קונספירציה. בין היתר צייץ מאסק בקשר למולטי-מיליארדר ג'ורג' סורוס, ציוץ שהוקע כמחולל אנטישמיות.

מפרסמים רבים אינם מעוניינים להציג את המודעות שלהם סמוך לתכנים מסוג זה, וב"טיימס" מציינים כי חברות פרסום גדולות וחברות ענק כמו ג'נרל מוטורס ופולקסווגן השעו את הפרסום בטוויטר. לעומתם, בטוויטר נראית עלייה בפרסום של מוצרי מריחואנה והימורים, מוצרים שטוויטר התרחקה מהם ומשכמותם בעבר.

פרסום מהווה 90% מההכנסות של טוויטר, ובריחת מפרסמים היא בעיה קריטית עבור הרשת החברתית. ב"טיימס" מדווחים על מקרה בו סוכני מכירות של הרשת ניסו לעניין מפרסמים בפרסום ביום האם, אולם מצאו כי מילות חיפוש רלוונטיות מציפות תכנים פורנוגרפיים.

מאסק, בעל השליטה בטסלה וספייס איקס, רכש את הבעלות על הרשת החברתית באוקטובר האחרון תמורת 44 מיליארד דולר. מאז צנח ערכה בשני-שליש, לפי הערכות.