העיתונאית לשעבר עתיה זר תבהיר כי לא התכוונה לקבוע שח"כ איתמר בן-גביר פועל מטעם השב"כ, ותרים תרומה בסך 10,000 שקלים לעמותה בחברון, כך סוכם בפשרה בין הצדדים.

בתחילת השנה שעברה, על רקע הבחירות לכנסת, כתבה זר בחשבון הפייסבוק שלה "סיפור קטן על בן-גביר", כהגדרתה. לפי זר, כשראתה בעבר את בן-גביר מחזיק את סמל מכונית השברולט של ראש הממשלה יצחק רבין, ואומר "כמו שאנחנו הגענו לסמל הזה אנחנו יכולים להגיע לרבין", עלתה בה התהיה "האם זה לא סוכן שב"כ". "איזה איש ימין בר דעת יעשה דבר כזה?", תהתה.

"כעת תחושה זו נעורה בי שוב. איזה אדם בר דעת ירוץ בבחירות על תקן איש ימין, יכשל שוב ושוב, ויזרוק עשרות אלפי קולות של אנשי ימין לפח? חוששתני שתהייתי מימי סמל השברולט יש לה על מה להתבסס", הוסיפה זר, בתו של משה לוינגר.

בעקבות הפרסום הגיש בן-גביר, באמצעות עו"ד חנמאל דורפמן, תביעה בסך 75 אלף שקלים נגד זר. "התובע מעולם לא עבד עם השב"כ, ודווקא יש לו ביקורת רבה על התנהלות אנשי השב"כ", נכתב בין היתר בתביעה.

זר, שיצגה את עצמה, טענה להגנתה כי הסירה את הפוסט זמן קצר לאחר פרסומו וכי ממילא כתבה על תהיותיה, תחושותיה וחששותיה, מבלי לקבוע עובדה, ועל כן עומדת לה הגנת תום הלב. "אני סבורה כי מר בן-גביר, בהיותו מעורב ציבורית, ומתיימר להנהיג ציבור של אלפים, אמור להיות מסוגל להכיל דעות בקשר אליו, גם כשאינן לרוחו, וגם כאשר מי שמביעה אותן מגיעה מתוך המגזר אליו הוא משתייך", ציינה.

בדיו שנערך לאחרונה בבית-משפט השלום בירושלים, בפני השופט אוהד גורדון, הגיעו הצדדים להסכמה לפיה זר תפרסם בחשבון הפייסבוק שלה הודעה בזו הלשון:

הדברים שאמרתי בפוסט שפורסם כאן ביום 20.2.11 פגעו באיתמר בן  גביר פגיעה שלא התכוונתי אליה, לא היה בדברים אלה משום קביעה שהוא פועל עבור השב"כ או מטעמו".

בנוסף סוכם כי זר תתרום 10,000 שקלים לעמותת "הרחיבי מקום אוהלך", המגדירה את עצמה כעמותה "העוסקת בגאולת בתים ברחבי עיר האבות חברון".

לפרוטוקול העירה זר כך: "הסיבה שאני מעוניינת בפשרה מכיוון שאני אדם פרטי ולא עו"ד ומתרשמת שהדברים שנכתבו פגעו. אני לא רואה בזה מיצוי של הצדק. הנכונות שלי לפרסם התנצלות ולשלם תרומה נובעת מהסיבה שאני מעוניינת לסיים ההליך".

36336-02-20