בפתח התוכנית טוען עמנואל רוזן כי התקשורת הישראלית נוהגת להתגייס באופן קבוע לטובת מגזרים שמכריזים על שביתה, ובכך משמשת מכשיר בשירות הקמפיינים של השובתים.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם ד"ר אורית גלילי-צוקר, ראש צוות פוליטי-תקשורתי שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת הבחירות הבאות.

"מבחינה תקשורתית היה דווקא יותר הגיוני שהיא תיסע", אומרת גלילי-צוקר על שרה נתניהו, שהחליטה השבוע לבטל את הצטרפותה לנסיעתו של ראש הממשלה לחו"ל. גלילי-צוקר מעלה את האפשרות שביטול נסיעתה של נתניהו אינו נוגע לפרשה המכונה "ביבי-טורס", אלא נובע מהצורך של רעיית ראש הממשלה ללוות באופן צמוד את אחד ממטופליה בשירות הטיפולי של עיריית ירושלים.

באופן כללי, גלילי-צוקר סוברת כי הדיון התקשורתי סביב נסיעותיו של ראש הממשלה ורעייתו "מייצר מציאות שהיא לא כל-כך מתקבלת על-ידי ציבור הבוחרים". לדעתה, בימינו סף הציפיות של הציבור ממנהיגיו אינו גבוה דיו כדי להתאכזב מהתנהלותם.

בעקבות הראיון שהעניקה שרה נתניהו לערוץ 2, והביקורת שספגה בעקבותיו, נשאלת גלילי-צוקר אם לא עדיף היה להשאירה מאחורי הקלעים. על כך משיבה גלילי-צוקר כי בימינו מקובל שהנראות התקשורתית של ראש מדינה כוללת את משפחתו.

לדעתה, במקום להסתיר את שרה נתניהו, מעשה שעלול להוביל לפרסום סיפורים על המתרחש מאחורי הקלעים, "נכון יותר להציב אותה בקדמת הבימה כדי שהיא תספק הסברים". גלילי-צוקר חוזרת על השוואה שהעלתה בימים האחרונים, בין שרה נתניהו למישל אובמה, ומציינת כי להבדיל מהעיתונות המסורתית, באתרים ברשת נצפו תגובות חיוביות לראיון עם רעיית ראש הממשלה.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם גדעון לוי, עיתונאי "הארץ", ועם אראל סג"ל, עיתונאי "מעריב", על המאמר שפירסם השופט ריצ'רד גולדסטון ב"וושינגטון פוסט" ובו כתב שאילו ידע אז מה שהוא יודע היום, דו"ח גולדסטון היה נראה אחרת.

"מה שמטריד אותי זה הדיוקן שלנו, לא הדיוקן של גולדסטון", אומר לוי וטוען כי אינו מבין את "החגיגה" סביב המאמר של גולדסטון. "אנחנו יודעים שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם", אומר מנגד סג"ל, ומזכיר שהערכה כזו יצאה מפי מפקד הכוחות הבריטיים באפגניסטן.

לסיום מספר ב. מיכאל על ממצאי סקר דעת קהל שנערך לאחרונה בקרב בני נוער יהודים וערבים בישראל.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית