האם הקו הפוליטי של "ישראל היום", שזיכה אותו בכינוי "ביביתון", פוגע ביכולתו של העיתון להשיג מרואיינים? לפי עורכת ב"ישראל היום", התשובה חיובית – לפחות בתחום התרבות. בשבוע שעבר התקיים בתל-אביב אירוע של עיתון "הארץ", שאחת המשתתפות בו היתה אילנית איל, עורכת תרבות ב"ישראל היום". "קורה לי לפעמים שאמנים אומרים 'לא, אתם 'ישראל היום', אנחנו לא מתראיינים'", סיפרה איל לבאי במסגרת רב-שיח על מדורי תרבות.

את רב-השיח שבו נאמרו הדברים הנחתה ליסה פרץ, עורכת מדורי התרבות של "הארץ". בתשובה לשאלה שהציגה פרץ, אילנית איל נקבה בשמו של אמן אחד שלדבריה סירב להתראיין ב"ישראל היום": שחקן התיאטרון איתי טיראן. ואולם, מדבריה עולה כי מדובר בתופעה.

איל ניצלה את ההזדמנות כדי להבהיר שלאמנים דווקא כדאי להתראיין ל"ישראל היום": לדבריה, המדור שתחת אחריותה מציג מגוון של דעות – וחבל שמושאי הסיקור יחמיצו הזדמנות להשמיע את קולם. "בעיני זה ממש מטופש", היא אמרה על המחרימים. "אם יש לך במה לדבר אל אנשים שאתה חושב שלא תומכים בך, או לא מאמינים בתפיסת עולמך – תנצל אותה".

הרתיעה משיתוף פעולה עם "ישראל היום" אינה מוגבלת לתחום התרבות. נראה שהיא מאפיינת מרואיינים ומושאי סיקור משלל תחומים. מרואיינת אחת, שהתבקשה על-ידי עמיתיה לא להתראיין ב"ישראל היום", הסכימה לספר על הדילמה בשיחה עם "העין השביעית".

אילנית איל, "ישראל היום": "בעיני זה ממש מטופש. אם יש לך במה לדבר אל אנשים שאתה חושב שלא תומכים בך, או לא מאמינים בתפיסת עולמך – תנצל אותה"

מרינה פובולוצקי התראיינה ל"ישראל היום" ב-2018, במסגרת כתבה שסיקרה קמפיין ציבורי של מעסים רפואיים שמתמודדים עם הטרדות מיניות והצעות מגונות מצד מטופלים.

"זה היה חלק מקמפיין Metoo# שהייתי מעורבת בו", היא מספרת. "מבחינת חלק מהשותפים במאבק האקטיביסטי הזה, המשמעות של להתראיין לעיתון כמו 'ישראל היום' היתה לבגוד לערכים שלהם. הם אמרו 'זה עיתון ימני, זה עיתון של ביבי, אנחנו לא שייכים למעגל הזה'". פובולוצקי לא הסכימה עם הגישה הזאת. בדומה לגישתה של אילנית איל, מבחינתה ההצעה להתראיין ל"ישראל היום" היתה הזדמנות להציג את הקמפיין בפני קהלים חדשים. "בעיני אין שמאל וימין בנושא של הטרדות מיניות", היא אומרת.

"'ישראל היום' זה עיתון שמחולק חינם, ובכל הארץ, ואנשים קוראים אותו. הכתבה שפורסמה שם הוציאה אותנו מהנישה: פתאום זה לא היה רק ב'הארץ', או בעיתונות המקומית שסיקרה אותנו. נתנו לנו כתבה ענקית של שלושה עמודים, וקראו אותה אנשים שלא היו נחשפים לסיפור הזה בשום מקום אחר. זה הגיע לכל מקום במדינה וחשף אנשי נוספים לסוגיה, וזה מה שהיה חשוב. להעלות את המודעות".

יונתן עלי הוא סטודנט לתואר ראשון בתקשורת באוניברסיטה הפתוחה. הידיעה מתפרסמת במסגרת תוכנית התמחות משותפת של האוניברסיטה ואתר "העין השביעית"