יחד עם מערכת הבחירות לכנסת, בימים האחרונים נכנס להילוך גבוה גם הזלזול של כלי התקשורת בנציגים הפוליטיים של החברה הערבית. ברבים מכלי התקשורת המרכזיים פורסמו סקרים חלקיים, מטעים ומעוותים, מהסוג שלא היה עולה על הדעת לפרסם לו היה מדובר ברשימות שמייצגות חלקים מהחברה היהודית בישראל. בחלק מהדיווחים פשוט מתעלמים מכל מפלגה שאינה יהודית.

הבוקר (24.2), בכפולה הפותחת של "ישראל היום", שירטט הכתב הפוליטי יהודה שלזינגר את ההתפתחויות האחרונות בזירה הפוליטית. שלזינגר ביקש להראות "כיצד נערכות המפלגות, במה הן תתמקדנה, מי על הכוונת ומי יפתיע" בשבועות שנותרו עד לפתיחת הקלפיות, אך בפועל כתב רק על חלק מהרשימות.

בדיווח של שלזינגר נכללו הליכוד, כחול-לבן, הימין-החדש, העבודה, הבית-היהודי, ישראל-ביתנו, כולנו, ש"ס, יהדות-התורה ומרצ. שתי רשימות נעדרו מהכתבה: חד"ש-תע"ל ובל"ד-רע"מ, זאת אף שלפי רוב הסקרים הן צפויות לעבור את אחוז החסימה, ואחת מהן אף עשויה להיות השלישית בגודלה בכנסת.

"ישראל היום", 24.2.2019

"ישראל היום", 24.2.2019

בעיתון הישראלי האחר שבבעלות משפחת אדלסון, "מקור ראשון", פרסמו ביום שישי האחרון סקר מנדטים שנערך יום קודם לכן בשעות הערב. הסקר כלל את האיחוד שעליו הוכרז באותו היום, בין מפלגות חד"ש ותע"ל, אך בעיתון ציינו כי בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה – תוך התעלמות מהאיחוד של בל"ד עם רע"מ. זאת, למרות שעל האיחוד בין בל"ד לרע"מ הוכרז עוד לפני האיחוד בין חד"ש ותע"ל.

בנוסף, במקום למקם את העמודה של חד"ש-תע"ל בצמוד לשתי המפלגות הגדולות, כפי שאפשר היה לצפות לאור מספר המנדטים הצפוי לה, המפלגה נדחקה אל הקצה השני של האינפוגרפיקה. ישי פלג, עורך ב"מקור ראשון", הסביר בטוויטר כי התוצאות סודרו לפי גושים: "קודם המרכז, מימין לשמאל לפי הגודל. אחר כך ימין, לפי הגודל מימין לשמאל; שמאל, לפי הגודל מימין לשמאל; ימין פלסטיני [כך במקור], לפי הגודל מימין לשמאל".

"מקור ראשון", 22.2.2019

"מקור ראשון", 22.2.2019

ב"ידיעות אחרונות", לעומת זאת, פרסמו ביום שישי תחזית מנדטים שכללה שתי רשימות ערביות שכלל לא רצות הפעם לבחירות: האחת איחוד של חד"ש, בל"ד ורע"מ, והשנייה תע"ל, שכאמור התאחדה עם חד"ש, אך על-פי הסקר של "ידיעות אחרונות" רצה בנפרד. הבוקר, יש לציין, פורסם ב"ידיעות אחרונות" סקר מעודכן, עם הרשימות הערביות כפי שהוגשו לוועדת הבחירות המרכזית.

"ידיעות אחרונות", 22.2.2019

"ידיעות אחרונות", 22.2.2019

עיוות דומה נרשם בסקרים שפורסמו בימים האחרונים גם ב"מעריב" וחדשות 12. את האיחוד של חוסן-לישראל עם יש-עתיד לא פספסו כמובן, אבל איכשהו כשזה מגיע לרשימות הערביות שוב הוצגו לנסקרים שתי רשימות שלא קיימות: הרשימה המשותפת, שהתפרקה זה מכבר, ותע"ל, שכאמור רצה יחד עם חד"ש. "תתעלמו מהמספרים", הציע העיתונאי עמית סגל כשהציג את המנדטים של הרשימה המשותפת ותע"ל בסקר בחדשות 12, "כי זה יתחבר קצת אחרת".

"המהדורה המרכזית", חדשות 12, 21.2.2019

"המהדורה המרכזית", חדשות 12, 21.2.2019

"מעריב", 22.2.2019

"מעריב", 22.2.2019