פעמים רבות קבלנו באתר זה נגד ההדרה של החברה הערבית מהתקשורת הישראלית בכלל, ובימי בחירות בפרט. אולם לתופעה המגונה הזו, חשוב לזכור, יש שני צדדים: העורכים והעיתונאים שפעמים רבות אינם מתאמצים לשתף נציגים של החברה הערבית בישראל, ומנגד נציגי החברה הערבית עצמם, שלא עושים חיים קלים לכלי התקשורת שפונים אליהם.

במוסף "יומן" של "מקור ראשון", לדוגמה, התחילו באחרונה במדור חדש, "מצע ומתן" שמו, הנועד לרכז עבור הקוראים את "עמדות המפלגות בנושאים שעל סדר היום". המדור הראשון, שפורסם בתחילת החודש ונכתב על-ידי צביקה קליין, הוקדש לעמדות המפלגות כלפי יהודי התפוצות. המדור השני, שפורסם ביום שישי האחרון ונכתב על-ידי נטעאל בנדל, הוקדש לעמדות המפלגות כלפי מערכת המשפט.

בשתי המהדורות הראשונות של "מצע ומתן" נכללה התייחסות לעמדות של מגוון מפלגות: הימין-החדש, האיחוד-הלאומי, הבית-היהודי, ישראל-ביתנו, הליכוד, יהדות-התורה, מפלגת העבודה, מרצ, יש-עתיד, כולנו, חוסן-לישראל וש"ס. זהו מנעד נאה של שלל מפלגות מכל קצות הקשת הפוליטית. לא כל המפלגות הופיעו בשני המדורים, אולם רק שתי מפלגות שעוברות דרך קבע את אחוז החסימה בסקרי דעת קהל נעדרו הן מהמדור שבחן את נושא יחס המפלגות ליהדות התפוצות והן מהמדור שהוקדש למערכת המשפט: הרשימה המשותפת בראשות ח"כ איימן עודה ותע"ל בראשות ח"כ אחמד טיבי.

"מקור ראשון", 8.2.2019

"מקור ראשון", 8.2.2019

ואולם, נראה שהיעדרות שתי המפלגות הללו אינה בשל התנהלות בלתי ראויה של מערכת "מקור ראשון". בעיתון פנו הן לתע"ל והן לחד"ש (המפלגה המרכזית ברשימה המשותפת) כדי לקבל את עמדותיהן לצורך שילובן במדור "מצע ומתן". למרות הודעות ווטסאפ ופניות טלפוניות לחברי-הכנסת ודובריהם, ב"מקור ראשון" לא נענו בתשובה.

האם יש קשר לקו הימני-שמרני של "מקור ראשון"? דוברת חד"ש דרור שדות מסרה בתשובה לפניית "העין השביעית" כי המפלגה קיבלה פנייה רק בקשר למדור הראשון, על יהדות התפוצות, ו"בחרנו שלא להגיב לעניין כרגע". שדות מבהירה כי במפלגה "לא מחרימים שום מערכת תקשורת". דובר מפלגת תע"ל, אחמד דראושה, לא הגיב גם לפניות "העין השביעית".